اعتراف به قتل در  شب عروسی عمه / در جنوب تهران رخ داد + عکس

پسر جوان که شب عروسی عمه‌اش در یک درگیری جمعی، مرد جوانی را کشته بود از سوی قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

به گزارش رکنا،  این درگیری خونین حدود ۲ سال قبل در اسلامشهر رخ داد. وقتی مأموران پلیس در جریان ماجرا قرار گرفتند در تحقیقات میدانی دریافتند پسری به‌نام شاهین در جشن عروسی عمه‌اش با مرد جوانی به‌نام محسن درگیر شده و او را با چاقو زده است. ساعتی بعد نیز محسن در بیمارستان جان باخت.

عروسی زن تهرانی به قتل منتهی شد

بدین ترتیب تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد وی که بعد از قتل به کرج فرار کرده بود مدتی بعد دستگیر شد و در نخستین بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

سپس متهمان دیگری که در این درگیری شرکت داشتند نیز دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند آنها گفتند از علت درگیری خبر نداشتند فقط به طرفداری از دوستانشان وارد درگیری شده‌اند.

با صدور کیفرخواست برای همه متهمان پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و برای متهم تقاضای صدور حکم قصاص کردند از آنجا که مقتول یک فرزند خردسال نیز داشت از سوی وی نیز درخواست قصاص کردند.

در ادامه مادر مقتول گفت: پسر من اهل دعوا و درگیری نبود او زن و بچه داشت و به فکر آینده آنها بود اما این پسر خانواده ما را نابود کرد نوه‌ام یتیم شد و امیدمان را گرفت. من نمی‌توانم او را ببخشم باید قصاص شود.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من قبول دارم که او را با چاقو زدم اما عمدی نبود و نمی‌خواستم محسن را بکشم.

من از قبل با محسن بر سر خرید و فروش مشروب اختلاف داشتم وقتی او را در جشن عروسی عمه‌ام دیدم خیلی عصبانی شدم از او خواستم مجلس را ترک کند اما گفت او را دعوت کرده‌اند و جایی نمی‌رود. این موضوع باعث دعوا بین ما شد.

محسن ضربه‌ای به سرم زد که باعث خونریزی شد دوستم مرا به درمانگاه برد و سرم را بخیه زدند وقتی برگشتیم محسن هنوز آنجا بود دوباره دعوایمان شد و این بار من چاقو کشیدم تا او را بترسانم اما خودش به طرفم حمله کرد که چاقو وارد بدنش شد.

بعد از دفاعیات شاهین بقیه متهمان نیز در جایگاه قرار گرفتند و از خودشان دفاع کردند. آنها مدعی شدند قصدشان وساطت بوده و می‌خواستند شاهین و محسن را از هم جدا کنند.

سپس متهم ردیف اول یکبار دیگر درجایگاه قرار گرفت و خواستار بخشش اولیای دم شد و گفت از کاری که کرده بشدت پشیمان است. او گفت: من و محسن همسن و سال بودیم از کاری که کردم خیلی پشیمانم فقط تقاضا دارم خانواده مقتول به جوانی من رحم کنند.

پسر تهرانی به خاطر دعوا در عروسی مرتکب قتل شد

سپس قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و شاهین را به اتهام قتل عمدی به قصاص، به خاطر شرب خمر به شلاق و به خاطر قدرت نمایی با سلاح سرد به سه سال حبس محکوم کردند.

همچنین متهمان دیگر پرونده نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی به یک سال حبس محکوم شدند. یکی از متهمان که پسر نوجوانی بود هم از سوی قضات به یک سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت نوجوانان محکوم شد. این رأی در صورت اعتراض در دیوان عالی کشور بررسی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 607389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟