دستگیری عامل هتک حرمت و نشر اکاذیب در فضای مجازی در کاشان

به گزارش رکنا، سرهنگ حسین بساطی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین خانواده‌ها و اثرات مثبت و منفی آن اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد از این فضا سوءاستفاده کرده و در فضای مجازی به نشر اکاذیب بر علیه دیگران و توهین به آنها می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس فتا فضای مجازی شهرستان را رصد و با کوچک‌ترین اقدامی که موجب هتک حرمت شهروندان شود برخورد می‌کنند، ابراز داشت: چندی پیش یکی از شهروندان کاشانی با مراجعه به پلیس فتا از فردی شکایت کرد که در فضای مجازی بر علیه او به نشر اکاذیب و هتک حیثیت می‌پرداخت.

دستگیری متخلف فضای مجازی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه بنا به اظهارات شاکی فرد هتاک با استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به اعمال مجرمانه خود کرده است، تصریح کرد: این موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتای نیروی انتظامی شهرستان کاشان قرار گرفت و بعد از یک سری اقدامات فنی، فرد هتاک شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی بازداشت شد.

وی با بیان اینکه فرد هتاک خانمی ۳۴ ساله بود، خاطرنشان کرد: پرونده این فرد برای سیر مراحل اداری به مراجع ذی‌صلاح قانونی و قضائی ارسال شد.

سرهنگ بساطی افزود: با توجه به اینکه طبق قانون توهین، نشر اکاذیب و افترا چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی جرم محسوب می‌شود، فردی که علیه وی این‌گونه جرایم انجام شده است می‌تواند به دادسرا شکایت و احقاق حق کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 606587 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟