این کشورها در داشتن زندانی رکورد زدند + عکس

به گزارش رکنا ، مجازات در کشورهای مختلف گونه‌های متفاوتی دارد. زندان یکی از معمول‌ترین راه‌های مجازات است که در کشورهایی مثل آمریکا، روسیه، اوکراین و آفریقای جنوبی بیشتر و در کشورهای جزایر فارو، سان مارینو، تووالو و لیختن‌اشتاین کمتر انجام می‌گیرد.

آمارها نشان داده که کشور آمریکا به دلیل جمعیت بالای زندانیان با مشکلات زیادی روبه‌روست. انتقال بیماری و تهدید سلامت جسمی و روانی از مشکلات زندانیان آمریکاست. علاوه بر این، افزایش تعداد زندانیان فشار زیادی بر وضعیت بودجه این کشور وارد کرده است. زندان‌ها می‌بایست تمام جنبه‌های زندگی زندانیان را در نظر بگیرند که همین کار تهیه لیستی طولانی و پرهزینه را می‌طلبد.

هزینه زندان‌ها متشکل از حفظ امنیت زندان، تهیه غذا، ایجاد فرصت برای آموزش تحصیلی و کاری افراد، ابقای زیرساخت‌ها، تامین هزینه وسایل و تجهیزات و فراهم آوردن امکانات درمانی است. هزینه زندان‌های دولتی بسیار بالاست و در بالاترین نرخ خود به ۶۹ هزار و ۳۵۵ دلار برای هر زندانی نیز رسیده است (میانگین هزینه هر زندانی در نیویورک این مقدار بود).

بیشترین زندانیان کشورها

آمریکا اکنون طی ۲۰ سال گذشته در پایین‌ترین میزان شمار زندانیان قرار دارد، با وجود این، هنوز هم ۲۵ درصد از جمعیت کل زندانیان جهان در آمریکا محبوس‌اند. تعداد زندانیان آمریکا در حال حاضر بیش از ۲.۱ میلیون نفر است. کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که بیش از ۱۰۰ درصد زندانی را در خود گنجانده‌اند؛ مثلاً میزان گنجایش زندانیان در کنیا حدود ۲۸۴ درصد است.

تعداد زندانیان در هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا ۷۳۷ نفر است و پس از آن کشور روسیه با ۶۱۵ نفر قرار دارد. ۱۰ کشوری که شمار زندانیان بالایی دارند (در هر ۱۰۰ هزار نفر) عبارت‌اند از:

۱- آمریکا (۷۳۷)

۲- روسیه (۶۱۵)

۳- اوکراین (۳۵۰)

۴- آفریقای جنوبی (۳۳۴)

۵- لهستان (۲۳۵)

۶- مکزیک (۱۹۶)

۷- برزیل (۱۹۳)

۸- اسپانیا (۱۴۴)

۹- کنیا (۱۳۰)

۱۰- هلند (۱۲۸)

طبق آمارهایی که سایت prison studies ارائه کرده، کشورهای زیر کمترین تعداد زندانی را دارند:

۱- جزایر فارو (دانمارک): ۶ زندانی

۲- سان مارینو: ۶ زندانی

۳- تووالو: ۱۱ زندانی

۴- لیختن‌اشتاین: ۱۲ زندانی

۵- نائورو: ۱۴ زندانی

۶- موناکو: ۳۲ زندانی

۷- جزایر مارشال: ۳۵ زندانی

۸- جزایر کوک (نیوزیلند): ۴۸ زندانی

۹- اندورا: ۵۲ زندانی

۱۰- آنگولا: ۵۵ زندانی

همچنین usnews گزارش داده که تعداد زندانیان در هلند به قدری کم است که این کشور قصد دارد بعضی از زندان‌ها را تعطیل کند. هلند سال گذشته تصمیم گرفت چهار زندان را کاملاً ببندد زیرا هیچ زندانی‌ای وجود ندارد که به این زندان‌ها فرستاده شود. بقیه زندان‌ها نیز به پناهگاهی برای پناهجویان تبدیل شده، چنان‌که زندان Bijlmerbajes در آمستردام قبل از اینکه در سال گذشته تخریب شود، رستورانی برای پناهجویان سوری شده بود.

زندان هلند

هلند از هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۱ نفر زندانی دارد، از این رو یکی از کشورهایی است که کمترین تعداد زندانیان در اروپا را در خود جای داده است. دادگستری هلند تخمین زده که این کشور تا سال ۲۰۲۳ تعداد زندانیان را به ۹ هزار و ۸۱۰ نفر برساند. قضات هلند بیشتر جریمه نقدی یا انجام خدمات را برای مجرمان در نظر می‌گیرند و سعی می‌کنند کمتر کسی را به زندان بفرستند.

مطالعات دادگستری هلند نشان داده جریمه نقدی یا انجام خدمات اجتماعی بسیار موثرتر از رفتن به زندان است. این مطالعات روشن کرد که چندین سال زندانی کردن افراد کمکی به کاهش میزان جرائم نخواهد کرد. در سال ۲۰۱۵ تحقیقی روی زندانیان بلژیک که از ۶ ماه تا سه سال محکوم بودند انجام شد؛ طی این تحقیق مشخص شد کسانی که محکومیت خود را در خانه با پابند الکترونیکی گذرانده‌اند کمتر از کسانی که در زندان بوده‌اند دوباره به خلاف روی آورده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مژده اصغرزاده

کدخبر: 605080 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟