سمیرا و سیامک با 300 میلیاردی تومان فقط  یک پلاک ثبتی در شمال تهران فاصله داشتند + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه " سید علی شریفی" رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: 11 اسفند ماه پرونده ای با موضوع جعل سند و دستگیری دو متهم به نام های جعفر 41 ساله و سیاوش 35 ساله در کلانتری 122 دربند تشکیل و با دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: محتویات پرونده حاکی از آن بود، 2 مرد با ارائه سند مالکیت خانه ای به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه و قصد استعلام داشتند که متصدی مربوطه متوجه جعلی بودن سند مذکور می شود و با تماس به مرکز فوریت های پلیسی 110 هر دو متهم تحویل کلانتری دربند می شوند.

وی با بیان اینکه هر دو متهم برای ادامه تحقیقات و بازجویی های پلیسی تحویل دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری می شوند، گفت: متهمان در بازجوئی های پلیسی اظهار داشتند، دارای یک شرکت ساختمانی می باشیم که مدتی پیش مردی میانسال به نام وحید به شرکت مراجعه و خانه ای را که مالک آن خانمی به نام سمیرا بود را به ما معرفی کرد و مشخص شد معامله خرید ملک در بنگاه املاک شخصی به نام سیامک که از آشنایان فروشنده بود صورت بگیرد و سپس شرکت در قراردادی پلاک ثبتی را تخریب و نوسازی کند. ما که از جعلی بودن سند اطلاعی نداشتیم برای استعلام سند ملک به اداره ثبت مراجعه و دستگیر شدیم .

سرهنگ شریفی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت گفتار متهمان داشت، بیان داشت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی موفق شدند متهمان اصلی پرونده را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی توضیح داد: مخفیگاه سمیرا در خیابان جردن شناسایی و با هماهنگی قضائی وی در 11 تیرماه دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال یافت .

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه با انتقال سمیرا به پلیس آگاهی مشخص می شود اسم او مریم می باشد، ادامه داد: مریم به جرم انتسابی اقرار و اظهار داشت، شناسنامه جعلی را سیامک تهیه کرده و مدارک و سند ملک نیز توسط سیامک به وی تحویل شده است.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت : با شناسایی نفر اصلی این باند کارآگاهان در اقدامی ضربتی موفق به دستگیری سیامک می شوند که پس از انتقال به پایگاه یکم به جعل سند و کلاهبرداری اعتراف کردند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با اعتراف متهمان به جرم ارتکابی هر دو متهم به دادسرا معرفی و با صدور قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 602819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟