حمله پلیس به لانه گرگ ها / زنان مشهدی از این 10 مرد وحشت داشتند

به گزارش رکنا،  «نیاز به نقشه نداشتیم. یک موتورسیکلت و یک رفیق تیزدست کافی بود تا به راحتی خرج هرروز موادمخدرمان را از کف خیابان صید کنیم. آدم‌های سهل‌انگار هم همه‌جا هستند و توی هرخیابانی می‌شود آن‌ها را راحت شناسایی کرد. فقط باید زرنگ باشی و منطقه را بشناسی تا راه‌های فرار را بلد باشی، وگرنه توی بن‌بست‌ها اسیر می‌شوی.»

این‌ها بخشی از اعترافات یکی از متهمان باند ده نفره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف‌قاپی است که پس از 120فقره سرقت از سوی پلیس مشهد دستگیر شدند.

اینکه چه می‌شود، 120بار سرقت کنی و گرفتار نشوی، خودش یک تراژدی است و عوامل زیادی در آن دخیل هستند. اما اینکه چه می‌شود که بالأخره دستگیر می‌شوی داستان سرراستی دارد و البته سارقان خوب می‌دانند که اگر تعداد سرقت‌هایشان بالا برود، احتمال دستگیری‌شان هم به همان اندازه بالا می‌رود.

وقتی گزارش‌های پرتکرار سرقت گوشی تلفن‌همراه با شگرد قاپ‌زنی و همچنین ربودن کیف‌ از روی شانه به خصوص از خانم‌ها از چندی پیش در خیابان‌های مشهد، به پلیس 110اعلام شد، با دستور سردار ابراهیم قربانزاده، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، طرح مبارزه با این سرقت‌های خیابانی پی‌ریزی شد و از آنجا که در اندک زمانی میزان این سرقت‌ها سه رقمی شد، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت‌ پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، مأمور به گره‌گشایی از این پرونده‌ها شدند.

مردان ترسناک مشهد به دام افتادند

کارآگاهان پلیس آگاهی زمانی به ماجرای سرقت‌های سریالی در خیابان‌های مشهد وارد شدند که تاکنون هیچ یک از مال‌باختگان و حتی شاهدان نتوانسته بود اطلاعاتی مفید به پلیس اعلام کنند. مأموران با بررسی پرونده‌های سرقت در یک موضوع به اجماع رسیدند و این فرضیه قوت گرفت که با توجه به شگرد تکراری در تمام پرونده‌ها، احتمالا با یک باند روبه‌رو هستند. اقدام بعدی که منجر به کشف سرنخ‌های مهمی در این پرونده شد، بررسی‌های میدانی از نقاطی بود که بیشترین میزان سرقت‌ها در آنجا به وقوع پیوسته بود. در این اقدام مأموران توانستند یکی از متهمان را چهره‌زنی کنند.

رونمایی از یک باند بزرگ در مشهد

هم‌زمان با آغاز تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی، به تعداد سرقت‌ها نیز افزوده می‌شد و سارقان که هیچ سدی مقابل خود نمی‌دیدند، هر روز پرونده‌شان را سنگین‌تر می‌کردند. در مقابل مأموران با سرنخ‌هایی که کشف کرده بودند توانستند یکی از سارقان را شناسایی کنند. گام بعدی یافتن محل اختفای متهم بود که پس از چند روز کار اطلاعاتی، مخفیگاه متهم در مشهد شناسایی شد. بررسی‌های بعدی نشان داد که این مکان پاتوقی برای شرارت است و افراد زیادی به آن رفت و آمد دارند. مأموران که متوجه شدند فرضیه سرقت باندی، درست بوده است، موضوع را به مقام قضایی اعلام و دستور لازم برای انهدام این باند را دریافت کردند.

انهدام باند 10 نفره سارقان موبایل در مشهد

تعدادی از سارقان که از یک روز سخت و پرکار به مخفیگاهشان وارد می‌شدند، نمی‌دانستند چشم‌هایی تمام تحرکات آن‌ها را زیر نظر دارند و پس از چند روز بیدارخوابی کشیدن خوب می‌دانند که تمام گرگ‌ها به لانه بازگشته‌اند و احتمالا پس از عبور از سایه‌روشن غروب، دوباره چراغ سرقت‌هایشان روشن می‌شود. جای هیچ درنگی نبود، مأموران با توجه به تجربه‌های پیشینشان قبل از آغاز عملیات تمام راه‌های فرار از مخفیگاه را رصد کردند و مأموران مسلحی در انتظار طعمه‌هایشان در این کمینگاه‌ها به انتظار ایستادند. آغاز عملیات شبیه حمله نهنگ‌ها به دسته‌های بزرگ ماهی بود، که هر ماهی راهی مجزا برای فرار پیش می‌گیرد. اعضای این باند نیز که با مشاهده پلیس غافل‌گیر شده بودند، هر کدام به سمتی از راه‌های گریز می‌دویدند، غافل از آنکه عمر شرارت‌هایشان به سرآمده و چراغ سرقت‌هایشان حداقل تا چند سالی خاموش خواهد شد.

دستگیری 10متهم موبایل قاپ

مأموران در این عملیات موفق به دستگیری 10سارق شدند. مدارک زیادی نیز از این پاتوق شرارت کشف شد که نقش این افراد را در سرقت‌ها نشان می‌داد. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و با هماهنگی مقام قضایی یک دوره چند روزه بازجویی تخصصی از متهمان آغاز شد و آن‌ها که راه گریزی پیش روی خود نمی‌دیدند به آنچه کرده بودند اعتراف کردند. نتایج این اعترافات نشان داد که آن‌ها تاکنون مرتکب 120فقره سرقت خیابانی شامل کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی شده‌اند. کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از تکمیل پرونده و ثبت اعترافات متهمان، این پرونده را به مقام قضایی تحویل دادند تا با اقدامات قضایی مناسب، متهمان دیگر حتی خواب ناامن‌سازی جامعه را هم نبینند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 602659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟