پرونده مرگ عرفات به جریان مى افتد

به گزارش رکنا ، "سهی عرفات" همسر یاسر عرفات رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب با بیان این که دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) پرونده ترور یاسر عرفات را مجدداً به جریان خواهد انداخت، افزود: ما اطلاعات جدید و حساسی را فاش خواهیم کرد.

همسر رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین بدون ذکر جزییات و نام‌بردن از شخص یا کشوری تنها اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار داریم که نه‌ تنها حکایت از وجود فساد در این پرونده دارد، بلکه مسأله جاسوسی نیز مطرح است.

جزئیاتی از بیوگرافی محمدیاسر عبدالرحمان

محمدیاسر عبدالرحمان عبدالرئوف الحسینی معروف به یاسر عرفات در اوت ۱۹۲۹ در قاهره متولد شد و نوامبر ۲۰۰۴ درگذشت.

مرگ او که برنده جایزه صلح نوبل (۱۹۹۴) بود با شایعه‌هایی همراه بوده است.

گفته می‌شود آخرین بیماری و مشکلات مربوط به سلامتی‌اش ۲۰ اکتبر ۲۰۰۴ با درد معده آغاز شد.البته اولین گزارش بیماری و درمان عرفات ۲۵ اکتبر همان سال مطرح شد و سخنگوی وی خبر از ابتلای او به آنفلوانزا داد.

پس از معاینه او توسط تیم‌های پزشکی از تونس، اردن و مصر و توافق رژیم اشغالگر برای جلوگیری نکردن از بازگشت او، در ۲۹ اکتبر ۲۰۰۴ با هواپیمای دولت فرانسه به پاریس رفت تا درمان شود.

سوم نوامبر همان سال به کما رفت. برخی گفتند دچار مغز مرگی شده اما پزشک اردنی عرفات و مسؤولان فلسطینی این موضوع را انکار می‌کردند.

علت مرگ عرفات چه بود؟

عرفات در سن ۷۵ سالگی درگذشت و دلیل اصلی بیماری و مرگ او هنوز مشخص نشده است.

آزمایش‌هایی که توسط موسسه فیزیک دانشگاه لوزان در سوئیس به‌عنوان بخشی از تحقیق ۹ ماهه درخصوص دلیل مرگ او انجام شده سم پلونیوم را که یک عنصر کمیاب و با درصد رادیواکتیو بالاست در وسایل شخصی عرفات کشف کرده است.

اما بسام ابوشریف مشاور پیشین عرفات سال ۲۰۱۹ در مصاحبه تلویزیونی چگونگی قتل رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین و ترور بیولوژیک وی را فاش کرد و گفت که علت قتل عرفات استفاده از خمیر دندان آلوده به سم بود و هر زمان که مسواک می‌زد مقداری سم وارد لثه و سپس خون او می‌شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟