پلیس این بار به هکر حساب های بانکی رکب زد / حساب هکر خالی شد

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "داود معظمی گودرزی" رییس پلیس فتا تهران، گفت: در هفته جاری 27 تن از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند، بدون اینکه اطلاعاتی کارت عابر بانک خودشان را در اختیار فردی قرار بدهند، مبالغی از وجوه شان کسر و به حساب سایر افراد انتقال یافته است.

وی با اشاره به اینکه تیم های مختلفی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس فتا مسئولیت پرونده ها را بر عهده گرفتند، گفت: در رصد ها و پالایش های اطلاعاتی مشخص شد که این برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان بوده و از طریق کپی کارت بانکی و سرقت داده ها و اطلاعات بانکی انجام شده است.

این مقام سایبری گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند 9 میلیارد ریال وجوه کسر شده از حساب 27 مال باخته را قبل از خروج از چرخه بانکی با هماهنگی های قضائی به مال باختگان مسترد کنند.

رئیس پلیس فتا گفت: شناسایی و دستگیری عوامل این کلاهبرداری ها در حال بررسی می باشد و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اولویت های پلیس فتا جلب رضایتمندی شهروندان و اقدام سریع پلیس در خصوص جرائم مالی در فضای مجازی می باشد تا از پولشویی و خارج شدن وجوه سرقتی از چرخه بانکی جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 601315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟