این مرد مشهدی را شناسایی کنید / او همه را عاصی کرده است

ساعت از نیمه‌شب گذشته بود که گشت خودرویی پلیس، کلانتری هفت‌تیر مشهد را ترک کرد. چند خیابان مورد بررسی مأموران قرار گرفت که در این میان رفتار مشکوک جوانی موتورسوار در انتهای بولوار صیاد شیرازی نظر مجریان قانون را به خود جلب کرد. مرد جوان هر چند متری که با موتورش طی می‌کرد در مقابل یک خودرو می‌ایستاد و داخل آن را بررسی می‌کرد و مجدد به راهش ادامه می‌داد. یکی از مأموران برای اینکه سر از کار مرد مشکوک درآورده باشد شماره پلاک انتظامی موتورسیکلت تحت نظر خود را از مرکز پیام استعلام گرفت و بعد از دقایقی مشخص شد که این موتورسیکلت به تازگی سرقت شده است.

مأموران پس از کسب این اطلاعات وارد عمل شدند و خود را به موتورسوار جوان رساندند. مرد جوان با دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشت اما مسافتی نگذشت که با دستور و اخطار مأموران از حرکت ایستاد و خودش را تسلیم قانون کرد.

مرد مشکوک در همان دقایق ابتدایی منکر مسروقه بودن موتورسیکلتش شد و ادعا کرد که آن را از یکی از دوستانش قرض گرفته است. او مدعی بود که با دیدن خودروی پلیس ترسیده و چون مدارک همراهش نبوده برای اینکه موتورسیکلت به دست مأموران نیفتد فرار کرده است. با این حال مرد جوان برای تحقیقات بیشتر به کلانتری هفت‌تیر منتقل شد.

ضد و نقیض‌گویی برای فرار از واقعیت

مرد همچنان بر انکار واقعیتی که آن را از مأموران پنهان کرده بود پافشاری می‌کرد. در واکنش به سؤالات مجریان قانون هم به ضد و نقیض‌گویی افتاده بود. یک بار می‌گفت موتورسیکلت به دوستش تعلق دارد و باری دیگر می‌گفت که آن را به تازگی خریداری کرده و از مسروقه بودن آن اطلاعی نداشته است.

انکارهای این مرد جوان ادامه داشت تا اینکه ردپای او در چند فقره سرقت خیابانی پیدا شد. مشخصات ظاهری او با مشخصات متهم چندین فقره سرقت از خانه‌های مسکونی در محدوده بولوار هفت‌تیر برابری داشت. متهم که دیگر حنایش برای پلیس رنگی نداشت و متوجه شده که دستش رو شده است به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به سرقت از چند خانه و خودرو اعتراف کرد.

کشف اموال مسروقه از خانه متهم

با اعتراف متهم به سرقت‌های سریالی از خانه‌های مسکونی و خودروهای سواری، پرونده‌ای تشکیل و موضوع برای ادامه تحقیقات به مقام قضایی اعلام شد. مأموران دایره تجسس کلانتری هفت‌تیر با اخذ مجوز قضایی از سوی جانشین دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 مشهد برای بازرسی از مخفیگاه متهم وارد عمل شدند و خود را به محل رساندند.

مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهم، لوازم مسروقه بسیاری از جمله 19 دستگاه گوشی تلفن همراه، دوچرخه، تلویزیون، رینگ و لاستیک، مقادیری تریاک، باتری خودرو، موتور کولر و ... را کشف و ضبط کردند. در ادامه بازرسی مأموران از محل تعداد زیادی کارت ملی، شناسنامه، کارت بانکی، کارت خودرو و کارت سوخت متعلق به افراد مختلف نیز کشف شد. متهم در اعترافاتش به این مدارک هویتی سرقتی اشاره کرد و گفت: «اغلب این مدارک را از داخل خودروهایی که به آن‌ها دستبرد زده بودم سرقت کرده‌‌ام. صاحبان خودروها آن‌ها را پشت آفتابگیر، داخل کنسول و یا در داخل داشبورد گذاشته و با خود به داخل خانه نبرده بودند.»

متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات و کشف تعداد جرائم ارتکابی‌اش به دادسرا معرفی و با قرار متناسب قضایی راهی زندان شد. موتورسیکلت سرقتی توقیف شده در این عملیات نیز راهی پارکینگ شد.

خسارت زدن به خودروهای شهروندان

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: از چندی پیش گزارش‌های مردمی زیادی در‌باره سرقت‌های شبانه از خانه و خودروهایشان در غرب مشهد به پلیس گزارش شده بود که موضوع رسیدگی به این پرونده‌ها بر عهده سرکلانتری غرب قرار گرفت. متهم این پرونده‌ها با تخریب شیشه و یا بازکردن قفل در خودروها به آن‌ها دستبرد زده بود و یا در زمان نبودن اهالی چند خانه، خود را از دیوار بالا کشیده و اقلام و لوازم قیمتی از جمله طلا، جواهرات و پول نقد مال‌باختگان را با خود برده بود. تحقیقات پلیس درباره این سرقت‌های سریالی ادامه داشت تا اینکه مجریان قانون با استفاده از تصاویر چند دوربین مداربسته هویت متهم را شناسایی و چهره او را ترسیم کرده و در اختیار عوامل گشتی سرکلانتری غرب مشهد قرار دادند. در این راستا هم گشت‌های نامحسوسی در سطح منطقه به راه افتاد تا اینکه مأموران کلانتری هفت‌تیر عامل این سرقت‌های سریالی را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهم هنوز به تعداد سرقت‌های ارتکابی‌اش اعتراف نکرده و تحقیقات ما در‌این‌باره ادامه دارد اما تاکنون چند شاکی به سرکلانتری غرب مراجعه و ضمن شناسایی متهم شکایت خود را علیه او تنظیم کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟