رفیق کشی به خاطر حرمت شکنی / در تهران رخ داد

به گزارش رکنا، مهر سال ۹۷ مأموران پلیس از قتل مرد جوانی با ضربه چاقو باخبر شدند. در ادامه مشخص شد که مهرداد با دوستش حامد در یک خانه زندگی می‌کرده است و هر دو معتاد بوده‌اند.با شکایت خانواده مقتول بلافاصله حامد بازداشت شد، وی در حالی که مدعی بود مهرداد با چاقو به او حمله کرده گفت: من و مهرداد سال‌ها با هم دوست بودیم و چون هر دو مواد می‌کشیدیم بیشتر اوقات او در خانه من زندگی می‌کرد و هزینه‌های زندگی را تقسیم می‌کردیم. روز حادثه مهرداد مقداری از مواد مخدر من را برداشت اما وقتی به او اعتراض کردم عصبانی شد و با چاقو به من حمله کرد من هم برای دفاع از خودم و نجات جانم یک ضربه به او زدم.

اما یکی از دوستان مقتول و متهم که در زمان قتل در محل حادثه بود، گفت: خانه حامد پاتوق بود. ما هم به آن خانه رفت و آمد داشتیم و مواد مصرف می‌کردیم. روز حادثه حامد از مهرداد خواست که برایش کاری انجام دهد اما مهرداد به او فحاشی کرد که باعث درگیری بین آنها شد و این حامد بود که با چاقو به مهرداد حمله کرد ما سعی کردیم جلوی او را بگیریم اما نتوانستیم و مهرداد زخمی شد. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتیم و درخواست کمک کردیم. وقتی اورژانس رسید به ما گفت چاقو به قلب و ریه خورده و زنده نمی‌ماند و پس از انتقال مهرداد به بیمارستان او جان باخت.

بدین ترتیب با درخواست قصاص مادر و دختر مقتول برای متهم کیفرخواست علیه وی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه رسیدگی که روز گذشته در این شعبه برگزار شد مادر و دختر مقتول به‌عنوان اولیای دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت، او اتهام قتل عمدی را قبول کرد و گفت: امروز می‌خواهم واقعیت ماجرا را برایتان بگویم من و مهرداد سالهای زیادی با هم رفیق بودیم و رابطه خوبی هم داشتیم. تا اینکه روز حادثه او مواد من را برداشت و من اعتراض کردم، موضوع تمام شد اما بعد از چند دقیقه او شروع به فحاشی و بی‌ادبی به من کرد از این رفتار و حرمت شکنی خیلی ناراحت شدم. چون مهرداد در خانه من زندگی می‌کرد و خیلی به من مدیون بود به همین خاطر عصبانی شدم و تصمیم گرفتم ادبش کنم. چاقویی از آشپزخانه برداشتم و او را زدم. واقعیت این است که من از پررویی مهرداد عصبانی شدم و او را با چاقو زدم. حالا هم اصلاً از کاری که کردم پشیمان نیستم. او هم مثل من معتاد بود و نباید به من بی‌حرمتی می‌کرد.

متهم رو به خانواده مقتول گفت: شما حق دارید مرا قصاص کنید اما اگر می‌دانستید چه رفتار زشتی انجام داد به من حق می‌دادید و مرا می‌بخشیدید. بعد از گفته‌های متهم، قضات برای تصمیم‌گیری درباره سرنوشت وی وارد شور شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 598950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟