صاحب این جنازه مردانه را می شناسید ؟ / او این لباس را به تن داشت / مشهد

 روز سه‌شنبه بیست‌‌‌وهشتم مرداد رو به پایان بود. خسته و کوفته شده و از صبح تا دم غروب کوه‌های اطراف سد طرق را بالا و پایین رفته بودند. غروب خورشید رنگ طلایی روی سطح آب‌های سد انداخته بود و نسیم هم موج‌های ضعیفی را روی آب به وجود آورده بود و هرازگاهی به دیواره‌ کوه‌ها می‌کوبید.

کوهنوردان جوان برای اینکه نفسی چاق کرده باشند از کوه خود را به پایین کشانده و برای مدتی کوتاه در یکی از دهانه‌های سد استراحت کردند. هوا رفته‌رفته میل به تاریکی داشت و ماندن در این مکان آن هم بدون تجهیزات لازم خطرناک بود برای همین از کنار آب‌ به سمت خودروهایشان به راه افتادند.

به گزارش رکنا ، هنوز چند قدمی برنداشته بودند که از دور متوجه شی‌ء بزرگی شبیه به جنازه انسان که نیمی از آن روی خشکی و نیمی دیگر روی آب شناور بود، شدند. حس کنجکاو‌ی‌شان گل کرده بود و می‌خواستند به جواب این معما دست پیدا کنند برای همین به سمت آن چیز که هنوز ماهیتش برایشان گنگ بود، رفتند.

کشف جنازه یک مرد در سد طرق مشهد

بوی تعفن فضای اطراف را پر کرده بود. از دیدن این صحنه دل‌خراش شوکه شدند. آنچه روی آب شناور بود، جسد یک مرد فربه بود که به علتی نامعلوم جان باخته و امواج ضعیف آب آن را به کنار کشیده بود. پاهای جسد هم از آب بیرون مانده و صحنه وهم‌انگیز و دل‌خراشی را به وجود آورده بود.

حیوانات پاهای جسد را خورده بودند

موضوع کشف جسد بلافاصله به پلیس اعلام شد. ستاره‌ها یکی‌یکی خودشان را نشان می‌دادند و رنگ طلایی غروب حالا به سیاهی شب بدل شده بود. چند نفر از جوان‌های کوهنورد به جاده زدند تا راهنمای خودروهای پلیس باشند. زمانی نگذشت که خودروهای پلیس و بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای مشهد در محل حضور یافتند.

در بررسی‌های اولیه جسد مشخص شد که متوفی مردی تقریبا چاق و میان‌سال است. متوفی شلوار کتان سورمه‌ای، پیراهن مردانه چهارخانه قهوه‌ای به تن داشت و یک دسته کلید با یک جاسوئیچی چرمی که چهار کلید به آن وصل شده بود، همراه او بود.

دندان‌های بالا و پایین جنازه مصنوعی بودند و موهای سرش هم جوگندمی و قدی متوسط داشت. یک جفت دمپایی چرمی هم چند متر آن‌طرف‌تر از جسد افتاده بود. از زمان مرگ نیز چند روزی می‌گذشت و جسد متوفی هم دچار فساد نعشی شده بود. بخشی از پاها تا زیر زانو که بیرون از آب مانده بودند را حیوانات خورده بودند تا به استخوان رسیده بود.

جسد به دستور مقام قضایی برای بررسی‌ علت مرگ و شناسایی هویت متوفی به پزشکی قانونی منتقل شد و اطراف محل کشف جسد هم از سوی مأموران پلیس مورد بررسی میدانی قرار گرفت. هیچ مدرکی که نشان از درگیری متوفی داشته باشد کشف نشد.

کوه‌پیمایی چند جوان مشهدی به کشف یک جنازه ختم شد

بازپرس ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد درباره این پرونده گفت: احتمالا متوفی برای ماهیگیری به محل آمده است اما اینکه به چه علت او در آب افتاده، موضوعی است که تا اعلام نتیجه پزشکی قانونی نمی‌توان درباره آن اظهار نظری داشت.

قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد بیان کرد: هنوز هویت متوفی مشخص نشده و تحقیقات پلیس در فهرست فقدانی‌ها ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

کدخبر: 597509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟