وکیل طبری : موکلم مرتکب اختلاس نشده است

محمدعلی دادشی در خصوص اظهارات تحلیلی دکتر امیر دبیری مهر پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی که روز پنجشنبه انتشاریافته بود واکنش نشان داد ، وتاکید کرد در پرونده اتهامی آقای طبری که در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی مورد رسیدگی قرار گرفت ، و در حال حاضر منتظر اعلام رای از سوی آن مرجع قضایی هستیم ، از کلیه موارداتهامی که به موکلم منتسب شده بود دفاع کردم .

به گزارش رکنا ، وی افزود : در کیفرخواست صادره دادستانی که در جلسه دادگاه قرائت شده است ،اتهام اختلاس وجود ندارد.

دکتر امیر دبیری مهر پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی در گفتگوی تحلیلی با رکنا که روز پنجشنبه انتشار یافته است ، اظهار کرد : پایان محاکمه ی اکبر طبری مبین آن است که نظام کیفری ما همسان با نظام اجتماعی پیش نمی رود. وقتی در جامعه چنین جرائمی رخ می دهد، فضای جامعه از واژه اعدام پر می شود. در حالی که این کف مجازات چنین مجرمی است. سوال این است که اگر یک نفر در قوه قضائیه ، به مدت 16 سال کارچاق کنی ، اختلاس از پست خود سو استفاده کرده است و به آبروی دستگاه قضا و نظام لطمه زده است، باید اعدام شود؟ آیا اعدام کافی است؟ آیا مردم با اعدام آن فرد التیام پیدا می کنند؟ بنده با اعدام طبری و امثال او مخالف هستم.

گفتنی است ، رسول قهرمانی ، نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی با تشریح اسامی و عناوین اتهامی متهمان در کیفرخواست گفت: متهم ردیف اول اکبر طبری فرزند احمد متولد بابل، ایرانی و شیعه و معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه است که بر اساس کیفرخواست متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشا، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از 80 میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت 300 متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و 657 متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت 108 متر مربع در مجتمع سانا، تحصیل وجه نقد به مبلغ 100 هزار یورو، پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ 42 میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ 183 میلیارد و 233 میلیون و 300 هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان 5 قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان لومار است.

قهرمانی تصریح کرد: دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ 150 میلیون ریال، پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در لومار به فرهاد مشایخ، پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری، اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تاثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی است.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: اکبر طبری - معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه - در آخرین دفاعیات خود ضمن رد تمام اتهامات خود گفت: من تمام ۱۶ اتهامی که در کیفرخواست آمده است را رد می کنم. آخرین دفاع را وکیلم انجام میدهد، چون من حقوقی نیستم و از مسائل حقوقی چیزی نمیدانم.

اکبر طبری در بخش دفاعیات مربوط به ارتباطش با افرادی همچون دانیال زاده و نیاز آذری گفت: نماینده دادستان در جلسه دادگاه گفت درب اتاق من بر روی دانیال‌زاده باز بود، او همسایه من بود. یا نیازآذری هر موقع به ایران می‌آمد به من سر می‌زد، آن هم نه در دفتر کارم بلکه در محل دیگری با پول خودم نه از پول بیت‌المال با او صبحانه می‌خوردیم.

متهم طبری در بخشی از اظهاراتش گفت: در کیفرخواست یکی از دلایل وارد ساختن اتهام به من را روابط تنگاتنگ با حسن نجفی بیان شده است این درحالی است که من پیش از ورود به قوه قضاییه با آقای نجفی دوست بودم؛ رابطه دوستی ۳۵ ساله خود را نجفی را در جلسه دادگاه وصف کردم.

در ادامه جلسه دادگاه وکیل متهم طبری در جایگاه قرار گرفت و گفت: به عنوان آخرین دفاع ۱۸ مورد لایحه مکتوب و جداگانه تقدیم دادگاه می‌کنم که البته ناقص و ناتمام است و تقاضای هفت روز فرصت دارم که یک لایحه دیگر برای کشف حقیقت تقدیم دادگاه کنم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟