پاره شدن طناب دار از گردن قاتل شوشتری

به گزارش رکنا،  مصطفی آباد، رئیس دادگستری شوشتر درباره جزئیات این پرونده گفت: «تلاش‌های جهادگرانه اعضای شورای حل اختلاف شهرستان شوش، جوان محکوم به قصاص را نجات داد. ماجرا از این قرار بود که دو همکار سر یک ماشین کار می‌کردند که بعد از مدتی یک نفر از آنان به صورت مشکوک فوت می‌کند.

با دستور قضائی و بررسی‌های پزشکی قانونی مشخص می‌شود که این فرد به قتل رسیده است و در ‌سال ۹۵ پرونده قتل عمد تشکیل شد. پس از چند ماه کار تحقیقاتی، قاتل که همکار مقتول بود، دستگیرمی‌شود.

قاتل جوان از چوبه دار نجات پیدا کرد

این فرد علت قتل را بر سر اختلافات زیادی که با هم داشتند، عنوان کرد.» رئیس دادگستری شوشتر ضمن تقدیر از تلاش‌های جهادگرانه اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان در حل‌وفصل این پرونده افزود: «با توجه به حساسیت موضوع و نحوه قتل با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف شوشتر بر ایجاد صلح و سازش و پیشگیری از وقوع اختلافات دیگر بین خانواده مقتول و قاتل در راستای تحقق اهداف قوه قضائیه و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش، اعضای شورای حل اختلاف پس از برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین در یک حرکت خداپسندانه خانواده مقتول قاتل را مورد عفو و بخشش قرار دادند و این پرونده پس از پنج ‌سال با صلح و سازش مختومه شد.» آباد در ادامه یکی از راه‌های کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف دانست و بیان‌کرد: «شورای حل اختلاف نقش بسزایی در کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد و باید این نهاد مردمی روزبه‌روز مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد تا شاهد آرامش بیشتری در جامعه باشیم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟