فرار علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده به خارج از ایران + جزئیات

به گزارش رکنا، فرار علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده وزیر سابق صمت که از متهمان اصلی پرونده پتروشیمی روز گذشته در فضای مجازی جنجال به راه انداخت. علی اشرف ریاحی دومین عضو از خانواده نعمت زاده است که قوه قضائیه در فسادهای مالی و پولشویی مشغول رسیدگی به پرونده وی است.

علی اشرف ریاحی داماد نعمت زاده همسر زینب نعمت زاده است که به دلیل اینکه متهم 6.6 میلیارد یورویی پرونده پتروشیمی است ممنوع الخروج بوده و نمی توانسته از کشور خارج شود، بنابراین داماد فراری نعمت زاده متواری شده است و اطلاعاتی از مکان وی در دست نیست.

ماجرای فرار داماد نعمت زاده متهم پتروشیمی

بنا بر اعلام دادستانی، علی اشرف ریاحی متهم است به معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی و تحصیل مال از طریق نامشروع. متهمان این پرونده به عنوان مدیران شرکت و خریداران آن‌ها که از خریداران خارجی بودند پول‌های کلان دریافت می‌کردند و تحت عنوان دور زدن تحریم‌ها، ‌ شرکت‌هایی را در خارج تأسیس می‌کردند و اگر چه متهمان با بهانه قرار دادن تحریم‌ها به دفاع از خود پرداختند، اما حق نداشتند مابه‌التفاوت منشأ ارز داخلی را به نفع خود تصاحب کنند.

علی اشرف ریاحی کیست؟

متهمان پرونده فساد پتروشیمی، عواید حاصل از مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو ارز حاصل از فروش محصولات پتروشیمی را بعلاوه پورسانت‌هایی به جیب زده‌اند.

گفته می‌شود علی اشرف ریاحی داماد محمدرضا نعمت‌زاده و یکی از متهمان پرونده فساد مالی شرکت بازرگانی، همسرش زینب نعمت زاده را به همراه فرزندش روانه یک کشور خارجی کرده است و خودش نیز با توجه به ممنوع‌الخروج بودن، در داخل کشور متواری شده و از دید ضابطان قضایی مخفی شده است.

وی که از متهمان فساد پرونده بازرگانی پتروشیمی با ۶.۶ میلیارد یورو گردش مالی است، همدست و شریک مرجان شیخ‌الاسلام آل آقا یکی دیگر از متهمان فراری این پرونده است.

منبع: صدا و سیما

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 592830 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟