قاتل همسرکش پس از 15 سال حبس در زندان رشت از اعدام نجات پیدا کرد

قاتل محکوم به اعدام در رشت پس از ۱۵ سال با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرمحمدی، معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف استان گیلان گفت: مردی که ۱۵ سال پیش همسر خود را به قتل رسانده بود با رضایت اولیاء دم از قصاص رهایی یافت.

قاتل محکوم به قصاص در نزاع خانوادگی همسرش را کشت

او افزود: متهم ۴۸ ساله که در سال ۸۴ در یکی از مناطق بخش سنگر رشت، در نزاع خانوادگی بر سر مسائل مالی همسر ۳۰ ساله خود را با چاقو به قتل رسانده بود، پس از دستگیری و در مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

پس از 15 سال قاتل در رشت رهایی یافت

رئیس شورا‌های حل اختلاف گیلان اظهار داشت: در دوران تحمل حدود ۱۵ سال حبس، بزرگان خانواده و بستگان بار‌ها برای گرفتن رضایت اولیاء دم به خانه مقتوله مراجعه کردند، ولی نتیجه‌ای نگرفتند تا اینکه پرونده برای سازش و گرفتن رضایت، به واحد مصالحه شورای حل اختلاف رشت ارجاع داده شد.

میرمحمدی اضافه کرد: اعضاء این واحد پس از بررسی پرونده و اظهار ندامت قاتل، با پیگیری‌ها و تلاش‌های مضاعف در حرکتی خداپسندانه، پس از برگزاری چندین جلسه و مذاکرات فراوان با اولیاء دم و خانواده طرفین، موفق شدند رضایت اولیاء دم مقتوله را جلب کنند.

او ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های اعضاء واحد مصالحه قصاص که در یک ماه اخیر، پنجمین پرونده قتل را به سازش ختم کردند، تصریح کرد: اسلام دینی مبتنی بر صلح و همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها با یکدیگر است و لذا می‌طلبد مدیران و متولیان، بزرگان و ائمه جمعه و جماعات، اساتید حوزه و دانشگاه، فرهنگیان و ... فرهنگ ارتباطات اجتماعی و آگاهی ‎بخشی عمومی و فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟