کوه سکه های طلای مدیر متخلف بانک مرکزی کجاست + فیلم
حجم ویدیو: 21.02M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52

قاضی مسعودی خطاب به یکی از مدیران سابق بانک مرکزی گفت : ادعا می کنی که سکه ها را خریدید،باید الان کوهی از سکه داشته باشید.

امید اسدبیگی، مهرداد رستمی چگنی، مجتبی کحال‌زاده، جواد بصیرانی، اکبر لارجانی، فرشاد طالبی، مهدی توسلی، سید رسول سجاد، محسن صالحی، سید محمدرضا حسینی، فرزاد محمدی، اسدالله سیفی، شهریار دربانی، سید محمدرضا آل علی، موسی حسین‌زاده، محمدرضا قاعدی، میثم فرجام، محمد نوری، محمد بیرانوند، سید وحید حسینی، حمیدرضا مخبر و رضا انصاری ،متهمان پرونده هستند.

در ابتدای جلسه دادگاه امروز - چهارشنبه - ، متهم( سجاد ) در جایگاه قرار گرفت و گفت: من بر اساس مستندات و بر اساس مصوبه بانک مرکزی کار انجام داده‌ام، کمیته تأمین اسکناس بانک مرکزی نیز تأیید می‌کرده است، ما همه به دنبال نفع بیت‌المال بوده‌ایم و بیت‌المال را به حراج نگذاشته‌ایم.

دادگاه پرونده مدیران سارق بانک مرکزی برگزار شد

این متهم ادامه داد: من طرف اسدبیگی نبوده‌ام که بخواهم امتیازی بدهم، همه این موارد بر اساس تصمیمات کمیته بوده است، من مذاکره کننده بوده‌ام.

این متهم درباره ضمانت‌نامه بانک سپه نیز گفت: انقضای ضمانت‌نامه بانک سپه در ۹۶.۰۶.۲۵ بوده است. اسدبیگی در ابتدای ۹۶ به تعهدات عمل می‌کرده و هیچ مشکلی وجود نداشته است. در تاریخ ۹۶.۰۶.۰۵ نامه‌ای به بانک سپه زدیم، بانک سپه در تاریخ ۹۶.۰۶.۱۲ جواب داد ضمانت‌نامه تمدید شده است و این در سامانه آمده است. بانک سپه ضمانت‌نامه اسدبیگی را تمدید کرده است.

این متهم ادامه داد: من هیچ امتیاز خاصی و هیچ کار قانونی که خود تصمیم بگیرم برای اسدبیگی انجام نداده‌ام و بر اساس مصوبات بانک مرکزی انجام شده است. تخصیص ارز به من ارتباطی ندارد، من کاره‌ای نبوده‌ام که بخواهم به کسی ارز بدهم.

طبق مستندات من هیچ امتیاز خاصی به اسدبیگی نداده‌ام که بخواهم سکه بگیرم.

قاضی خطاب به این متهم گفت: سکه‌ها از خانه شما کشف شده است.

متهم پاسخ داد: کشف نشده است من خودم گفتم بدهیم.

قاضی گفت: از کجا آورده‌اید؟

متهم گفت: من ریز درآمدهایم را نمی‌توانم بیان کنم، من آدم کم درآمدی نبودم.

قاضی خطاب به این متهم گفت: این‌ها چه تأثیراتی دارد. سکه‌ها از کجا خریداری شده است، مستندات را ارائه دهید. باید بگویید سکه‌ها را از کجا خریده‌اید. این سکه‌هایی که به شما منتسب شده است از طریق سایر متهمان به شما رسیده است و سال‌های آن مشخص است. بعضی از این سکه‌ها شاید از جا‌های دیگر خریداری شده است، اما همسر شما اظهار داشته و سکه‌ها را تحویل داده است. در پرونده گواهی گواهان و مطلعان وجود دارد که این سکه‌ها مربوط به سایر متهمان پرونده است. اینکه شما نامش را گذاشتید هدیه، نامش رشوه است، چون هدیه دادن مورد توافق طرفین نیست.

وی ادامه داد: حرف شما مستند قانونی ندارد شما که الان می‌گویید بانک مرکزی چه کاره است. شما از سوابقتان می‌گویید درحالیکه باید درباره منزل مسکونی در یکی از کشورها و ۸۰۰ سکه بگویید. بر اساس گفته‌های خودتان سکه‌ها را در پاکت دریافت کرده‌اید و بعد از چند روز باز کرده‌اید چرا سکه‌ها را پس ندادید.

متهم (رسول سجاد ) در دفاعیاتش خرید سکه از صرافی امین اسدبیگی را رد کرد، اما با اصرار قاضی به حقیقت گویی ادعا کرد ۱۲۰ سکه در سال ۹۵ از این صرافی خریده است.

وی در دومین جلسه دادگاه برخی مدیران سابق بانک مرکزی، سکه‌های کشف شده در منزلش را به سال ۸۶ منتسب کرد.

قاضی مسعودی مقام ضمن تاکید به راستگویی متهم افزود: شما در جلسه گذشته خرید ۲۶۴ سکه از صرافی اسد بیگی را پذیرفتید.

متهم در دادگاه خرید این میزان سکه را از صرافی امین رد و ادعا کرد هر ماه با حقوقم ۲ تا سه سکه می‌خریدم و پس انداز می‌کردم.

وی گفت که ۴۰ سکه پسرم مربوط به خودش است و هر سال وقتی در مدرسه دانشگاه رتبه می‌آورد به او سکه هدیه می‌داد!

وی گفت: ضمن اینکه سال ۹۵ بانک مرکزی به پسرم ۳۰ میلیون وام داد و رفته سکه خریده است!

قاضی گفت: ادعا می‌کنی از سال ۸۶ سکه می‌خریدی حالا باید کوهی از سکه داشته باشی!

قاضی از متهم پرسید از متهمان چند سکه گرفتی؟ متهم سجاد گفت: ۳۱ سکه گرفته ام.

جلسه گذشته سوییچ ماشین من را گرفتند، استرس گرفتم

متهم سجاد در دادگاه برخی مدیران سابق بانک مرکزی گفت: جلسه گذشته سوییچ ماشین من را گرفتند استرس گرفتم.

قاضی هم گفت: سوئیچ ماشین شما را می‌گیرند، استرس می‌گیرید؟!

نماینده دادستان هم گفت: با خودت طلسم آوردی، طلسم چه کسی را می‌خواهی باز کنی؟

قاضی هم افزود: شما را باید خوب بگردند و ماشین شما حتما باید بررسی شود. دادگاه را به حاشیه نبرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 586635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟