سرنوشت عجیب و مشابه 5 قاتل در اردبیل

5 پرونده قتل عمد با گذشت اولیای دم در اردبیل مختومه شد و اعدام نشدند.

به گزارش رکنا، رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به جایگاه خوب گذشت و ایثار در استان از مختومه شدن 5 پرونده قتل عمد با بخشش اولیای دم در سال جاری خبر داد.

ناصر عتباتی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه مرکزی شوراهای حل اختلاف مرکز استان  توسعه شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری را یکی از سیاست‌های مهم و مورد تاکید ریاست قوه قضائیه دانست و عنوان کرد: ترویج و تبیین فرهنگ صلح و سازش به صورت دستورالعمل به مجموعه دادگستری‌ها ابلاغ شده و دادگستری استان اردبیل نیز به تبعیت از این ساختار از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای تحقق سیاست‌های قوه قضائیه استفاده و برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.

5 قاتل در اردبیل اعدام نشدند

وی همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه را ضروری دانست و افزود: با توجه به اینکه بسیاری از اختلافات و پرونده‌های موجود شامل اختلافات جزئی و سطحی است لذا می‌توان با گذشت، صبر و شکیبایی و اشاعه فرهنگ بخشش در راستای حل این پرونده‌ها تلاش کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: خوشبختانه مردم استان اردبیل در زمینه بخشش و گذشت جایگاه خوبی در کشور دارند و در پرونده‌های مهم مانند قصاص نفس و قتل عمد در سال جاری ۵ پرونده با تلاش شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت افراد مورد وثوق و دارای جایگاه اجتماعی به صلح و سازش منجر شد و چندین پرونده نیز در مرحله مذاکرات مقدماتی قرار دارد که به لطف خدا در تلاش هستیم تا ختم به سازش گردد.

عتباتی به نقش کلیدی رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ گذشت اشاره کرد و گفت: صدا و سیما، اصحاب رسانه و نهادهای فرهنگی در گسترش فرهنگ گذشت و بخشش در سطح جامعه وظیفه مهمی دارند و باید در این راستا بیش از پیش تلاش کنند تا شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها در دادگاه‌ها و افزایش محبت و نوع دوستی در سطح جامعه باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟