اعدام نشدن یک قاتل بوشهری با تلاش شورای حل اختلاف

نجات از چوبه دار / با پیگیری مجدانه اعضای شعبه ۱۴ توسعه حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بوشهر رضایت احدی از محکومین به قصاص نفس در زندان مرکزی بوشهر اخذ گردید

به گزارش رکنا ، به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه شورای حل اختلاف ، زندانی م.م از سال 1390 به جرم قتل عمد به قصاص نفس محکوم و در زندان مرکزی تحمل حبس می نمود که با وساطت و پیگیری های اکید اعضای شعبه 14 توسعه حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ،مسئول فرهنگی و روحانی زندان ، حمایت مدیر کل زندانهای استان ،معاون قضایی رئیس کل و رئیس زندان مرکزی ؛ اولیای دم گذشت و رضایت خود را اعلام که با انجام سیر مراحل قانونی و قضایی ،سرانجام محکوم علیه پس از تحمل 9 سال حبس از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

سرنوشت عجیب یک اعدامی پای چوبه دار

بنابراین گزارش ، گشتاسبی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست توسعه حل اختلاف استان بوشهر در این خصوص گفت: یکی از اساسی‌ترین ارزش‌ها و مکارم اخلاقی در زندگی اجتماعی و روابط انسان‌ها گذشت از خطای دیگران و پذیرش عذر آنان است.

وی افزود: این ویژگی می‌تواند دشمنی‌ها را ریشه کن و محبت و دوستی و اتحاد در پی داشته باشد. زیرا آدمیان در روابط اجتماعی در تعادل با یکدیگر قطعا دچار اشتباه و حتی ظلم نسبت به همنوعان می‌شود؛ لذا به منظور صیانت از استحکام روابط فی مابین، عذرخواهی‌ها را پذیرا باشیم.

رئیس زندان مرکزی بوشهر گفت: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر با همت و توان مضاعف و با پیگیری‌های انجام گرفته ۷ پرونده قصاص نفس با گذشت اولیای دم مختومه گردیده و پرونده‌های متعددی نیز در دستور کار قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟