مکالمه نامحدود شگرد پلیدانه کلاهبردار تلگرامی بود / پلیس اصفهان فاش کرد

به گزارش رکنا، سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت مکالمه نامحدود مبلغ ۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرمندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود:  بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی در یکی از کانال‌های تلگرامی با تبلیغ شرکت در قرعه کشی مکالمه نامحدود همراه اول مواجه و پس از واریز مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی جهت دریافت کد فعال سازی متوجه شده علاوه بر این که مکالمه رایگان دریافت نکرده بلکه کل موجودی حساب وی که ۵۰ میلیون ریال بوده نیز برداشت شده است.

کلاهبرداری با استفاده از تلگرام/برداشت از حساب با شگرد شرکت در قرعه کشی مکالمه نامحدود همراه اول

این مقام انتطامی عنوان داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی وی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعای ارائه بسته‌های مکالمه یا اینترنتی، شارژ شگفت انگیز و... دارند، در حالی که بیشتر این لینک‌ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می‌کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

سرهنگ مرتضوی گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 584131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟