کلاهبرداری زوج جوان به بهانه خرید طلا +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: 9 تیرماه خانمی به کلانتری محل سکونتش مراجعه و اظهار می دارد، 13 گرم طلایش که در اپلیکیشن های فروش طلای دست دوم ثبت کرده بود، توسط زوج بدل اندازی سرقت شده است و خواستار دستگیری این زوج می شود.

بدل اندازی زوج جوان

جانشین پلیس پبشگیری تهران بیان داشت: شاکی در خصوص نحوه بدل اندازی توضیح داد، حدود 13 گرم طلایم را در یکی از استارت‌آپ‌های فروش کالای دست دوم آگهی کردم و زن و مردی که مدعی خرید طلاها بودند با من تماس و پس از کمی گفت و گو قرار ملاقات گذاشتیم.

این مقام انتظامی گفت: شاکی ادامه داد، در روز قرار این زن و مرد با ترازویی که به همراه داشتند به محل قرار مراجعه و پس از وزن کردن طلاها بر سر قیمت به توافق نرسیدیم و معامله برهم خورد. پس مدتی متوجه شدم که دیگر نمی توانم طلایم را از طریق اپلیکیشن به فروش برسانم و به ناچار به مغازه طلافروشی مراجعه و متصدی مغازه اظهار کرد، طلاهایت بدلی هستند. در کمال ناباوری متوجه شدم آن زن و مرد طلاهای واقعی من را با طلاهای بدلی که شبیه طلایم خود بود، عوض کرده اند.

دستگیری زوج فریبکار

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه در شاخه ای دیگر از تحقیقات پلیسی مشخص شد که این زن و مرد در صدد فروش همان طلاهای مال باخته در اپلیکیشن هستند، گفت: با هماهنگی های قضائی مخفیگاه متهمان در تحقیقات پلیسی شناسایی و هر دو متهم در حالی که قصد فروش طلاهای مال باخته را داشتند، دستگیر شدند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه در بازرسی از کیف دستی متهمان 40 قطعه طلا بدلی کشف شد، گفت: متهمان به 20 فقره بدل اندازی با همکاری یکدیگر اعتراف و در خصوص نحوه بدل اندازی شان، اظهار داشتند فروشندگان طلاها را در سایت های فروش شناسایی و از آنجا که این فروشندگان هنگام درج آگهی عکس طلاهایشان را به نمایش می گذارند، با توجه به عکس ثبت شده سفارش طلای بدلی می دادیم و سپس به بهانه وزن کردن طلای واقعی را از فروشنده تحویل و در یک لحظه با طلای بدلی جابجا می کردیم و به بهانه ای معامله را بر هم می زدیم و محل را ترک می کردیم.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی طلاهای بدل اندازی را 2 میلیارد ریال برآورد کرده اند، به شهروندان توصیه کرد: از فروش کالاهای ارزشمند و گران قیمت به ویژه طلا از طریق سایت‌ها اینترنتی خودداری کنید. زیرا هدف طراحی این سایت‌ها فروش وسایل مستعمل و بلااستفاده منزل بوده است نه اینکه کالاهای سرمایه‌ای و گران قیمت خود را مثل طلا و ارز را از طریق این سایت ها خرید و فروش کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 582206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟