فیلم محاکمه اکبر طبری بعد از خودکشی قاضی منصوری در رومانی + جزئیات شوک آور
حجم ویدیو: 10.16M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22

به گزارش رکنا به نقل از  مرکز رسانه رسول قهرمانی در نخستین جلسه محاکمه طبری و 21 متهم دیگر با تشریح اسامی و عناوین اتهامی متهمان در کیفرخواست گفت: متهم ردیف اول اکبر طبری فرزند احمد متولد بابل، ایرانی و شیعه و معاونت وقت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه است که بر اساس کیفرخواست متهم است به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در ارتشاء، با وصف سردستگی، اخذ رشوه از حسن نجفی به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد ریال وجه نقد، اخذ زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع در خیابان کریم خان، اخذ زمینی مشجر به مساحت هزار و ۶۵۷ متر مربع واقع در قریه نجار کلای لواسان، اخذ آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر مربع در مجتمع سانا، تسهیل وجه نقد به مبلغ ۱۰۰ هزار یورو، پولشویی از طریق تبدیل وجه نقد به سهام شرکت سیمان به مبلغ ۴۲ میلیارد ریال، دریافت رشوه از رسول دانیال زاده به مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، دریافت رشوه از مصطفی نیاز آذری به میزان ۵ قطعه زمین و یک ویلا در بابلسر، معاوضه سه دستگاه آپارتمان مسکونی متعلق به رسول دانیال زاده که هر سه واقع در کامرانیه شمالی در ساختمان لومار است.

دادگاه اکبر طبری برگزار شد

قهرمانی تصریح کرد: دریافت رشوه از جلیل سبحانی بابت هزینه نصب کابینت در واحدی در مجتمع سانا به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، پولشویی از طریق انتقال دو واحد آپارتمان در لومار به فرهاد مشایخ، پولشویی از طریق انتقال ویلای مصطفی نیاز آذری به خانم حکیمه شیرمحمدی، جعل و استفاده از اسناد مجعول در پرونده مصطفی نیازآذری، اعمال نفوذ با سوء استفاده از مستخدمین دولتی در پرونده رسول دانیال زاده، اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی از مستخدمین دولتی در پرونده داوودی سرخوش شهری و سایرین، اعمال نفوذ در پرونده موضوع اتهامی وریا مولانایی، تأثیر دادن نفوذ در اقدامات اداری در پرونده علی دیواندری، گرفتن وعده و تعهد در پرونده سید هادی رضوی و خرید زمین از حمید محمدی از دیگر اتهامات وی است.

نماینده دادستان در تشریح عناوین اتهامی ردیف دوم پرونده گفت: حسن نجفی که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد، به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است.

وی ادامه داد: فرهاد مشایخ به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری ارتشاء، تحصیل مال به مبلغ بیش از ۸۰ میلیارد وجه نقد، یک قطعه زمین واقع در نجار کلای لواسان و همچنین زمینی در کریم خان و تبدیل ۴۲ میلیارد ریال به سهام شرکت سیمان، پولشویی در دو واحد در ساختمان لومار، فراهم نمودن موجبات ارتشاء میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده، پولشویی و فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء میان غلامرضا منصوری و حسن نجفی و پولشویی در خصوص دو واحد آپارتمان در لومار متهم است.

نماینده دادستان عنوان کرد: رسول دانیال زاده فرزند حسینعلی آزاد با قرار وثیقه به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری از طریق واگذاری چند پلاک ثبتی به وی، پرداخت ۳۰ میلیارد رشوه به حمید علیزاده بازپرس وقت شعبه ۱۵ کارکنان دولت و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال متهم است.

پنجمین دادگاه محاکمه اکبر طبری

قهرمانی عنوان کرد: مصطفی نیاز آذری فرزند کیومرث متهم ردیف پنجم پرونده که پس از دستگیری اکبر طبری از کشور خارج شد، به مشارکت در تشکیل شبکه در امر ارتشاء و پرداخت رشوه به اکبر طبری به میزان ۵ قطعه زمین در بابلسر متهم است.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف ششم جلیل سبحانی، آزاد با قرار وثیقه به معاونت در فراهم کردن موجبات رشوه میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده و پرداخت رشوه به اکبر طبری و همچنین مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری شبکه ارتشاء با وصف سردستگی اکبر طبری که در دادسرا مفتوح است، متهم است.

نماینده دادستان گفت: متهم ردیف هفتم محمد انوشه متواری و ساکن آلمان، به فراهم کردن موجبات تحقق بزه ارتشاء از طریق مرتبط کردن جلیل سبحانی و اکبر طبری، تحصیل مال از طریق نامشروع و مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء متهم است.

قهرمانی ادامه داد: متهم ردیف هشتم، علیرضا صادقی، آزاد با قرار وثیقه به فراهم کردن موجبات ارتشاء میان رسول دانیال زاده و اکبر طبری و پولشویی از طریق انتقال آپارتمان متهم است.

قهرمانی تصریح کرد: متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

وی افزود: متهم ردیف یازدهم، حمیدرضا قربانی به تأثیر دادن نفوذ اکبر طبری در تصمیمات قضایی شعبه ۱۵ کارکنان دولت در خصوص رسول دانیال زاده و سایرین و همچنین تأثیر دادن نفوذ اکبر طبری در جریان رسیدگی به پرونده اتهامی داود سرخوشی و سایرین و دریافت رشوه به میزان ۳۰ میلیارد ریال متهم است.

قهرمانی بیان کرد: متهم ردیف یازدهم بیژن قاسم زاده آزاد با قرار وثیقه، به تأثیر نفوذ اشخاص دولتی در پرونده وریا مولانایی و تأثیر دادن نفوذ در پرونده حسین حاجی زاده و نادر شریف زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است.

نماینده دادستان ادامه داد: متهم ردیف دوازدهم امیر عباس مصدق خاقان، فرزند محمدرضا، متولد ۶۳، آزاد با قرار وثیقه شغل کارشناس رسمی دادگستری. اتهامات وی معاونت در جرم خرید زمین از آقای حمید محمدی توسط اکبر طبری از طریق تسهیل وقوع جرم با مباشرت آقای طبری و جعل در سند رسمی موضوع اظهار عقیده برخلاف واقع در نظریه کارشناسی به درخواست آقای طبری و ارائه آن به شعبه دوم دادگاه حقوقی است.

قهرمانی تصریح کرد: متهم ردیف سیزدهم مهدی زاهدیان فرزند ابوالقاسم متولد ۵۱، شغل وکیل دادگستری و آزاد با قرار قبولی وثیقه به فراهم کردن موجبات جرم ارتشاء از طریق مذاکره و وجه بین دانیال زاده و مرتضی علیزاده به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از طریق دانیال زاده و فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال همچنین تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۲ میلیارد ریال متهم است.

وی تصریح کرد: متهم ردیف چهاردهم فرهاد پور عمل متولد ۴۳، به معاونت در جرم خرید زمین متعلق به حمید محمدی توسط آقای طبری از طریق تسهیل وقوع جرم با مباشرت آقای طبری متهم است.

قهرمانی ادامه داد: متهم ردیف پانزدهم علی دیواندری فرزند محمد متولد ۴۶، متهم به اعمال نفوذ با سوء استفاده از روابط خصوصی با ماموران دولتی و همچنین متهم ردیف شانزدهم جواد ترکمان فرزند حسین متولد ۳۷، کارمند وقت معاونت اجرایی قوه قضاییه، به معاونت در بزه، گرفتن وعده و تحقق با ادعای داشتن نفوذ و ارتباط با ماموران دولتی متهم هستند.

قهرمانی یادآور شد: متهم ردیف هفدهم علی صادقی، متولد ۵۵، آزاد با قرار وثیقه، متهم است به معاونت در بزه گرفتن وعده و تحقق یا اذعان داشتن نفوذ در ارتباط با برخی ماموران دولتی با وصف مباشرت آقای طبری و همچنین متهم ردیف هجدهم علی تن پوشان متولد سال ۶۱، متهم به فراهم کردن موجبات ارتشا بین آقای طبری و سبحانی است.

نماینده دادستان افزود: متهم ردیف نوزدهم بهرام حیدری فرد متولد ۳۱، شغل وکیل دادگستری، به فراهم کردن موجبات تحقق ارتشاء بین آقای طبری و نیازآذری متهم است. همچنین متهم ردیف بیستم محمد هنرور به ۵ فقره جعل اسناد رسمی از طریق ثبت سند به نام همسر اکبر طبری بدون حضور وی در دفترخانه و اخذ اثر انگشت آقای طبری به جای نامبرده متهم است.

وی ادامه داد: متهم ردیف بیست و یکم حسین حاج رضا فرزند عبدالله، به مشارکت در پرداخت رشوه به قاسم زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است. همچنین متهم ردیف بیست و دوم نادر شریف نجار که با دستگیری متهم اصلی از کشور متواری شده به مشارکت در پرداخت رشوه به آقای بیژن قاسم زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است.

قهرمانی با اشاره به احصای ادله در کیفرخواست پرونده گفت: در تحقیقات صورت گرفته فرهاد مشایخ در نزد بازپرس عنوان می‌دارد که ۷ تا ۸ میلیارد تومان از بانک صادرات از طریق حسن نجفی به حساب آقای طبری پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: فرهاد مشایخ همچنین درباره وجوه پرداختی به آقای طبری می‌گوید این وجوه شامل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وجه نقد و ۳۰۰ متر زمین در خیابان کریم خان است.

قهرمانی گفت: یکی دیگر از اموالی که آقای طبری از نجفی دریافت کرد یک واحد آپارتمان اداری در مجتمع سانا واقع در قیطریه تهران که حسب اظهارات آقای مشایخ این واحد از جانب آقای نجفی به آقای طبری منتقل شده است. همچنین آقای نجفی درباره علت پرداخت رشوه به آ‌قای طبری می‌گوید که برای راه انداختن کار‌ها و بهره بردن در سیستم قضایی و جهت پیشبرد اهداف بوده است.

نماینده دادستان ادامه داد: حسب گزارش سازمان اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته مبالغ قابل توجهی از حساب آقای مشایخ به حساب آقای طبری واریز شده است که واریز کننده اصلی آن، آقای حسن نجفی و این واریزی‌ها در ارتباط با با اراضی کلاک بوده است.

وی تصریح کرد: تلاش شد به دو سوال پاسخ داده شود و آن میزان واریزی آقای مشایخ به حساب آقای طبری بوده است و اینکه آقای طبری برای آقای نجفی چه کار‌هایی انجام داده است.

قهرمانی گفت: آقای مشایخ عنوان داشت این پرداخت‌ها به آقای طبری جهت انجام کار‌های متخلفانه اراضی کلاک برای پیشبرد اهداف بود.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته برخی اسناد بین مشایخ و طبری در ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری کلاک به چشم می‌خورد.

قهرمانی گفت: آقای طبری در آن زمان دوستی نزدیک با مالکان داشت و در ابتدا با اعمال نفوذ، کار‌های آن‌ها را در منطقه لواسان انجام می‌داد.

وی بیان کرد: مشایخ درباره وجوه و مبالغ پرداخت شده به طبری می‌گوید ۵۰۰ هزار یورو که ۵ بسته ۱۰۰ هزار یورویی در سال ۹۵ بود را در ماشین به آقای طبری می‌دادم که این ۵ بسته در طول ۵ ماه پرداخت شده است.

قهرمانی نماینده دادستان با اشاره به روابط اکبر طبری و فرهاد مشایخ گفت: مشایخ مبالغی همچون ۸۴ میلیارد ریال، ۱۰۰ هزار یورو و یک دستگاه خودرو به طبری پرداخت کرده است. مشایخ درباره پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار یورو اظهار کرده که من به همراه نجفی در سال ۸۶ این مبلغ را به طبری دادیم. همچنین در گزارش اطلاعات سپاه نیز آمده: منصوری با وساطت متهم طبری اقداماتی را به نفع نجفی انجام داده است. در این رابطه قباد افشار به عنوان مطلع در جلسه بازپرسی اظهار داشته نجفی و شرکا اقدام به ساخت و ساز در حاشیه سد لتیان کردند که خلاف قانون بوده است و تخلف مربوطه به مراجع ذی صلاح اعلام شد و نهایتاً در سال ۹۲ حکم به توقف عملیات صادر شد، اما نجفی با پشت گرمی کار خود را ادامه داد.

نماینده دادستان با اشاره به ارتباط طبری با دانیال زاده بیان کرد: طبری ارتباط بسیار نزدیکی با رسول دانیال زاده داشته و در این رابطه دو واحد آپارتمان در برج دوما به مساحت ۳۸۰ و ۳۸۸ متر به فرهاد مشایخ منتقل شده و یک واحد دیگر نیز به همسر متهم طبری منتقل شده است. طبری در مورخ ۲ اردیبهشت ۹۱ سه واحد آپارتمان در برج دوما از دانیال زاده اخذ کرده و مشایخ در این خصوص گفته که دو واحد از این آپارتمان‌ها در ظاهر به نام من است؛ اما در اصل متعلق به طبری است. همچنین یک دستگاه آپارتمان در خیابان پاسداران واقع در مجتمع فلورا توسط دانیال زاده به طبری واگذار شده است و یکی دیگر از اموالی که طبری از نجفی گرفته، واقع در بلوار کریم خان است.

قهرمانی ادامه داد: پرونده‌های مربوط به دانیال زاده توسط طبری و به نفع دانیال زاده پیگیری می‌شده است. حسب اظهارات دانیال زاده، طبری ۳ واحد آپارتمان در برج دوما اخذ کرده و دانیال زاده مدعی شده که یک ملک در خیابان کریم خان به ارزش ۱۴ میلیارد تومان را در ازای آن‌ها دریافت کرده و با عنایت به محتوای پرونده صدور حکم مجازات متهمان مورد تقاضا است.

نماینده دادستان در خصوص ارتباط متهم طبری با مصطفی نیازآذری خاطر نشان کرد: حسب اوراق پرونده طبری یک ویلا از نیازآذری که در بابلسر واقع شده گرفته است. سرایدار ویلا اذعان داشته که شخصی به نام حسینی حقوقش را پرداخت می‌کرده است. پس از این اظهارات عکس متهم طبری به سرایدار ویلا نشان داده شد که سرایدار بیان کرد که این شخص همان حسینی است. همچنین سازنده ویلا نیز گفته که شخصی به نام حسینی را می‌شناخته، اما هزینه ساخت ویلا به مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط نیازآذری پرداخت شده است.

قهرمانی گفت: پرونده سید هادی رضوی یکی از پرونده‌هایی است که اکبر طبری به همراه عوامل خود پیگیر آن بوده است.

نماینده دادستان بعد از قرائت کیفرخواست، گفت: لازم می‌دانم چند نکته را بیان کنم پرونده حاضر بسیار پیچیده بود و در دادسرا مطرح شد و قریب به ۹ ماه مورد بررسی قرار گرفت تا جایی که بازپرس پرونده، شبانه روزی آن را بررسی کرده است.

قهرمانی افزود: در این پرونده ۶۱ نفر بازداشت شدند که بعضی از آن‌ها با قرار وثیقه آزاد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟