قتل کیوان در تهران به خاطر رهایی از سلطه گری های سیاه / آرش از همکلاسی اش چه گفت؟

به گزارش گروه حوادث رکنا، متهم گفت برای رهایی از سلطه گری های سیاه هم کلاسی اش وی را کشته است.

راز گم شدن پسر جوان

رسیدگی به این پرونده از عصر نهم خرداد ماه سال 97 به دنبال شکایت یک مرد میانسال آغاز شد. وی از ناپدید شدن پسر 24 ساله اش به نام کیوان خبر داد. پلیس به تحقیق پرداخت و دریافت کیوان آخرین بار همراه دوست سابقش آرش بیرون رفته بود. با افشای این ماجرا آرش بازداشت شد. وی که با دروغ گویی سعی داشت پلیس را گمراه کند سرانجام لب به بیان حقیقت گشود و به قتل اعتراف کرد.

وی گفت : من کیوان را کشتم و جسدش را آتش زدم. سپس جنازه را داخل یک چاله در حاشیه فرودگاه امام خمینی دفن کردم.

آرش 25 ساله به اتهام قتل ، جنایت بر میت و سرقت اموال قربانی در حالی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد که اولیای دم برای او حکم قصاص خواستند.

تشریح جنایت از زبان قاتل در دادگاه کیفری

وی درباره انگیزه قتل گفت: من و کیوان با هم همکلاسی بودیم  و همیشه به خانه هم رفت و آمد داشتم. سال ها پیش یک بار مجبور شدم در خانه آنها به حمام بروم اما آن روز کیوان از من عکس گرفت و درخواست نامشروع را مطرح کرد. او می‌خواست مرا آزار دهد که قبول نکردم اما تهدیدم کرد اگر به خواست اش تن ندهم تصاویر برهنه مرا پخش می کند و آبرویم را می برد.

او مرا آزار داد و این شروع ماجرا بود. او دست از این کار برنمی داشت و هر بار مقاومت می‌کردم مرا به پخش کردن عکس ها تهدید می‌کرد. او حتی یکی دیگر از دوستانم به نام فریدون را هم چند بار تحت آزار و اذیت قرار داده بود .به همین خاطر آخرین بار سر همین موضوع با او درگیر شدم و او را کشتم.

تهدید همکلاسی عامل قتل جوان تهرانی شد

در پایان آن جلسه قضات دادگاه وی را به پزشکی قانونی معرفی کردند تا کارشناسان پزشکی قانونی درباره وی اظهار نظر کنند. همچنین قرار شد از فریدون نیز به عنوان مطلع بازجویی و تحقیقات تکمیل شود.

با تکمیل تحقیقات و استعلام دوباره نظر پزشکی قانونی آرش بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده فریدون که به دادگاه احضار شده بود به عنوان مطلع در جایگاه ویژه ایستاد و حرف های متهم را تایید کرد. وی گفت: من چند بار در تله کیوان گرفتار شده بودم و او مرا آزار داده بود.

وی ادامه داد: کیوان همیشه با پسرهای کم سن و سال رفاقت داشت و گمان می کنم هدفش از این دوستی ها برقراری رابطه کثیف بود.

سپس متهم به دفاع پرداخت و در تشریح جزییات جنایت گفت: من آخرین بار تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. به همین خاطر با ماشین دنبالش رفتم و گفتم بهتر است دست از سرم بردارد اما او قبول نمی کرد.

من که عصبانی شده بودم با مشت صورتش ضربه زدم. وقتی دستش را رو به روی صورتش گرفته بود یک ضربه چاقو به کتف او زدم. چون نیمه شب بود از ترسم جنازه را در حاشیه فرودگاه امام خمینی از ماشین بیرون انداختم. از باک ماشین بنزین بیرون آوردن و آن را آتش زدم. سپس جنازه سوخته را داخل یک گودال دفن کردم و برای این که پلیس را گمراه کنم کیف پول و انگشتر او را برداشتم و یک روز بعد آن ها را بیرون انداختم.

وی به عنوان آخرین دفاع نیز گفت: قبول دارم آخرین بار تصمیم به قتل کیوان داشتم و به همین خاطر چاقو همراهم بردم ولی در لحظه آخر منصر ف شدم. من فقط برای اینکه بتوانم از دست او فرار کنم با چاقو یک ضربه به او زدم ولی هرگز فکر نمی کردم همان ضربه موجب مرگ او شود. من در زندان متوجه شدم او مهدورالدم و مستحق مرگ بوده و من حالا هم از کشتن او پشیمان نیستم.

رهایی از قصاص

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و همچنین اظهارات مطلع ،طبق بند الف ماده 303 قانون مجازات اسلامی وی را از قصاص و پرداخت دیه معاف کرده و وی را به 3سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم کردند. آرش به خاطر جنایت بر میت به پرداخت یک دهم دیه کامل و 31ضربه شلاق محکوم شد. هیات قضایی با توجه به اینکه قصد آرش از سرقت اموال قربانی از بین بردن آثار جرم بوده و پس از قتل آنها را نفروخته و بیرون انداخته است، او را از اتهام سرقت نیز تبرئه کردند.

شکسته شدن حکم در دیوان عالی کشور

با اعتراض اولیای دم به حکم صادره، پرونده در شعبه چهارم دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه اظهارات متهم مبنی بر مهدورالدم بودم مقتول را نپذیرفتند و حکم را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند. قضات دیوان عالی کشور در گزارشی اعلام کردند لازم است احتمال اختلاف مالی میان متهم و مقتول موشکافانه بررسی شود. از سویی نیز عکس و فیلم هایی که متهم ادعا می کند قربانی تهیه کرده از سوی کارشناسان بررسی شده و سپس متهم بار دیگر از خود دفاع کند.

محاکمه دوباره قاتل

با تکمیل تحقیقات آرش این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد. در ابتدای جلسه مادر قربانی اعلام گذشت کرد اما پدرش قصاص خواست. سپس آرش روبه روی قضات ایستاد و دفاعیات قبلی اش را تکرار کرد.

وی گفت: باور کنید من چاره ای غیر از تسلیم شدن در مقابل خواسته های کثیف کیوان نداشتم ولی از خودم متنفر بودم .من از خودم خجالت می کشیدم و حتی نمی توانستم به خانواده ام حقیقت را بگویم. به همین خاطر آخرین بار تصمیم گرفتم هر طور شده با او صحبت کنم. اما او بار دیگر می خواست مرا آزار دهد که با چاقو یک ضربه به او زدم. من می خواستم فرار کنم اما ضربه کاری بود و موجب مرگ او شد.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: باور کنید از ترسم جسد را آتش زدم و سپس آن را دفن کردم. ما هیچ اختلاف حسابی با هم نداشتیم و من فقط می خواستم تا او دست از سرم بردارد و فیلم های سیاه را به من تحویل دهد.

با پایان دفاعیات این متهم قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟