3 رشوه میلیاردی اکبر طبری در دادگاه فاش شد + فیلم و جزئیات
حجم ویدیو: 20.73M | مدت زمان ویدیو: 00:02:50

 به گزارش رکنا : سومین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و ۲۱ متهم دیگر، نماینده دادستان گفت : سئوال من این است آیا دستمزد یک کارمند قوه که باید در محل کار خود هم حاضر میشده در سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؟

وی یادآور شد: دومین رشوه شما از نجفی برای ملک کریم خان بوده است و سومین رشوه واحد اداری تجاری سانا بوده که در حال حاضر هر متر آن ۵۰ میلیون تومان است. همچنین زمین مشجر لواسان در حال حاضر ۲۰ میلیارد تومان است. کدام قرارداد است که این همه به شما سود رسانده است؟

نماینده دادستان : ماجرای سود ۸ میلیاردی قرارداد‌های چیست/ طبری: اعداد و ارقام را بالا نبرید

نماینده دادستان افزود: اکبر طبری مدعی است ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گرفته‌ است در حالی که در سند دست نویس آمده است ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مشایخ گرفته‌ که البته در ابتدا قبول نمی‌کرد و مدعی بود تنها ۴ میلیارد تومان گرفته‌ است؛ اما وقتی این دست نوشته در منزل مشایخ پیدا شد آن را قبول کرد.

نماینده دادستان بیان کرد: قرارداد مشاوره و کارشناسی شما محفلی برای پولشویی بوده است، یک کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند این کار را انجام دهد؟

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سوی مشایخ به حساب طبری ریخته شده اتفاقات لواسان رقم خورد، گفت: شهردار وقت لواسان بازداشت شده است. قاضی لواسانات نیز که از قوه قضاییه اخراج شد بازداشت شده است.

وی افزود: شما اقدامات غیر قانونی زیادی در لواسان رقم زده‌اید و آقای منصوری ( بازپرس سابق ) را وارد موضوع کرده‌اید.

در ادامه نماینده دادستان گفت: شما در سال ۸۴ تا ۸۶، مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را گرفتید و تا سال ۹۰ از این پول استفاده کردید، اما حسب اظهارات مشایخ در سال ۹۰ سازمان بازرسی درباره ارتباط شما با آقای مشایخ حساس شده و پیرامون آن سوال می‌کند. لذا آقای طبری سال ۹۰ این صورتجلسه را تنظیم کرد و در آن عنوان می‌کند بنده این مبلغ را از مشایخ گرفته‌ام و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به او تحویل داده و مابقی مبلغ را نیز در برج روما واحدی را برای او خریداری می‌کنم.

وی ادامه داد: مشایخ برای طبری سهمی می‌خرد که الان این سهم نجومی شده است، عقل کدام انسان اقتضا می‌کند با پول خودش برای دیگری سهام بخرد.

متهم پاسخ داد: از خود آقای مشایخ سوال کنید.

نماینده دادستان گفت: شما چه پاسخی دارید؟

متهم طبری گفت: من آن را قبول ندارم.

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان گفت: اصلا فرض را بر این می‌گیریم قرارداد وجود داشته است، حال سئوالم این است قرارداد کدام کار اقتصادی است که دستمزد یک کارمند قوه که باید در محل کار خود هم حاضر میشده در سال ۸۳ تا ۸۶ مبلغ ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود؟ اگر با سود متعارف بانکی هم حساب کنید این رقم بسیار نجومی می‌شود.

نماینده دادستان در ادامه به موضوع قرارداد زمین لواسان اشاره کرد و گفت: این ملک برای خواهران نجفی بوده که به آقای مشایخ داده بودند. در اظهارات مشایخ عنوان شده نجفی با او تماس گرفته و گفته‌ ملک را به نام طبری بزن؛ اما امروز آقای طبری مدعی است در این زمینه قرارداد دارند. هیچ اقتصاددانی نمی‌تواند اینگونه سود کند. شما در پرونده نجفی۲۰۰ میلیارد تومان سود کردید.

این متهم خطاب به نماینده دادستان بیان کرد: اعداد و ارقام را بالا نبرید.

در ادامه نماینده دادستان درباره ملک سانا گفت: ملک سانا یک مجتمع بزرگ تجاری اداری است و الان متری ۵۰ میلیون تومان است. آقای طبری یک واحد را به نام خود می‌خرد و واحد روبرویی نیز به نام پسر آقای نجفی است که این ملک نیز در تصرف آقای طبری بوده است تا جایی که به دختر او اختصاص داده‌اند و آن را برای کار عکاسی دختر‌شان در نظر گرفته بودند.

وی افزود: ما به اتحادیه عکاسان رفتیم و متوجه شدیم طبری ملک را به دخترش اجاره داده‌، شما اگر مالک نیستید چگونه ملک را اجاره دادید؟ این در حالی است که آقای طبری در ابتدا مدعی بود ملک برای او نیست، اما بعد عنوان کرد من مالک هستم و فقط این دو واحد را با آقای نجفی عوض کردیم.

نماینده دادستان گفت: اگر شما ملک را با نجفی عوض کردید مستند شما کجاست؟ از سوی دیگر واحد آقای طبری ۸۹ متر و واحد آقای نجفی ۱۱۱ متر است. همچنین تمام شارژ واحدی که به نامتان نبوده را نیز پرداخت کردید.

در ادامه قهرمانی درباره ملک کریم خان گفت: از فردی که ملک به نام او بود سئوال کردیم، وی پاسخ داد اصلا مشایخ را نمی‌شناسد و عنوان داشت از آقای نجفی زمینی در لواسان خریده‌ و به جای آن، این ملک را به نجفی داده است؛ در واقع مشایخ پرداخت کننده ثمن معامله نبود. چطور ممکن است ملک کریم خان دو ماه بعد به نام شما می‌شود، آیا این مشارکت در ساخت است؟ کدام قانون این را به نام شما می‌کند؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟