بازداشت راننده بی رحم در تهران / او جوان 35 ساله را عمدی در خیابان ولی عصر کشت + عکس و فیلم صحنه قتل
حجم ویدیو: 4.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:33

به گزارش گروه حوادث رکنا، ساعت 9:10 شب 8 اسفند سال گذشته گزارش تصادفی به پلیس و اورژانس اعلام شد. به‌دنبال این تماس مأموران امدادی راهی محل شده و پسر 35 ساله را که مجروح شده بود به بیمارستان منتقل کردند با گذشت 10 روز از بستری شدن علیرضا رحیمی‌نژاد، او در بیمارستان تسلیم مرگ شد.

به دنبال مرگ علیرضا، پرونده به دادسرای جنایی تهران رفت و بازپرس دشتبان دستور پیگری و بازداشت متهم را به کارآگاهان اداره دهم آگاهی محول کرد. مأموران هم در نخستین اقدام به سراغ دوربین‌های مداربسته خبرگزاری ایرنا رفتند. دوربین‌ها تقریبا همه لحظات این اتفاق خونین را ضبط کرده بودند، اما پلاک خودرو به ‌طور کامل مشخص نبود. در ادامه با همکاری مأموران کلانتری 105 سنایی و بررسی‌های میدانی، کارآگاهان به سراغ بقیه دوربین‌های محل حادثه رفته و درنهایت موفق شدند هویت مالک را از طریق پلاک شناسایی کنند.

پلیس با توجه به احتمال فراری‌ بودن متهم توانست با ردیابی تلفن همراه او محل زندگی راننده 207 را به ‌طور دقیق شناسایی کرد و درنهایت ساعت 5 صبح روز دوشنبه او را در خانه‌اش بازداشت کرد.

متهم چند ساعت پس از دستگیری در مقابل بازپرس پرونده قرار گرفت. او در اظهاراتش مدعی شد که در آن هنگام ترسیده بوده و قصد فرار داشته: «من به‌سرعت به داخل کوچه پیچیدم که تازه متوجه شدم آنجا مسدود است، بعد تغییر مسیر دادم تا از خیابان ولیعصر وارد خیابان مطهری شوم، همان موقع علیرضا را جلوی خودم دیدم و با او برخورد کردم، خیلی ترسیده بودم و فقط می‌خواستم از آنجا فرار کنم.» این متهم اما درباره علت فرارش و اینکه چرا باسرعت قصد خارج شدن از خیابان ولیعصر را داشته، هیچ توضیحی نداد. در نهایت بازپرس در پایان جلسه بازپرسی برای این راننده فراری به اتهام قتل عمد، قرار بازداشت صادر کرد و او را برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره آگاهی قرار داد.

پدر داغ دیده

پدر علیرضا در خصوص گفت: ساعت 9 شب حادثه، پسرم از محل کارش در خیابان کریم خان زند خارج شد. ابتدای میدان ولیعصر راننده 207 جلوی او می‌پیچد و همین مسأله باعث درگیری لفظی بین آنها می‌شود. این درگیری تا چند خیابان آن طرف‌تر هم کشیده می‌شود و زمانی که پسرم از خودرواش پیاده می‌شود، راننده 207 که در حال فرار بوده او را زیر می‌گیرد.

وکیل پرونده علیرضا رحیمی نژاد

سید مجتبی حسین پور وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلا در خصوص این پرونده به خبرنگار رکنا گفت: گویا پایین تر از صحنه جرم متهم با خودروی پژو 207 با سرعت بالا وارد خیابان ولیعصر شده و جلوی خودروی علیرضا رحیمی نژاد می پیچد که گویا بین آنها یک درگیری لفظی یا با هم چشم تو چشم می شوند.

وی افزود: راننده پژو 207 سفید رنگ قبول دارد که رانندگی بدی داشته است و هنوز معلوم نیست چرا سعی بر فرار داشته که در خیابان ولیعصر قصد ورود به کوچه خبرگزاری ایرنا را داشته که در زمان ورود به کوچه متوجه بسته بودن کوچه می شود و در این صحنه علیرضا که سوار بر خودروی سراتو بوده کمی جلوتر از کوچه توقف کرده و از خودرویش پیاده می شود.

حسین پور ادامه داد: علیرضا رحمیی نژاد به سمت خودروی پژو 207 می رود که راننده خودرو بدون دنده عقب حرکت کرده و خودرو را در مسیر خیابان قرار می دهد و بدون اینکه در حرکت خودرو به سمت جلو تغییری دهد با سرعت بالا علیرضا را زیر می گیرد.

این وکیل یک دادگستری عنوان کرد: در حالیکه علیرضا روی در کاپوت پژو 207 می افتد راننده بدون هیچ توقفی به مسیر خود ادامه داد و با چند حرکت علیرضا را که بیهوش روی کاپوت خودرو بوده روی زمین انداخته و با سرعت فرار می کند.

حسین پور گفت: دوربین های مداربسته خبرگزاری ایرنا و سطح خیابان صحنه فرار راننده پژو را ثبت می کند و حتی راننده با سرعت چراغ قرمز خیابان را نیز رد می کند.

وی افزود: راننده پس از مدتی برادرش را برای گرفتن خلافی خودرو به پلیس +10 می فرستد و وقتی متوجه می شود هیچ شکایتی صورت نگرفته دیگر پیگیر ماجرا نمی شود تا اینکه ماموران با بررسی تصاویر و اطلاعات به دست آمده موفق به دستگیری وی می شوند.

حسین پور در پایان گفت: همانطور که در فیلم مشخص است راننده یک عصبانیت مهار نشدنی داشته و طبق قانون عمل وی نوعاً کشنده است و در حال حاضر به اتهام قتل عمد در بازداشت به سر می برد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575342 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟