صافکار تهرانی ناگهان میلیاردر شد / خودروهای صفر کیلومتر چپی بود +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "مرتضی نثاری" گفت: پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و فروش خودرو چپی، به دستور بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران برای بررسی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران ارجاع و تیمی از کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه چهارم این پلیس اظهار داشت، قصد خرید یک دستگاه خودروی دست دوم را داشتم و در فضای مجازی آگهی های فروش را بررسی می کردم تا اینکه آگهی فروش یک دستگاه خودرو تندر90 نظرم را جلب کرد. در توضیحات آن خودرو بدون رنگ و تصادف ثبت شده بود و من هم با فروشنده که خود را "محسن" معرفی کرد گفت و گو و پس از توافق نسبی برای بازدید و خرید خودرو در خیابان "هنگام" قرار ملاقات گذاشتیم.

فروش خودروی چپی

این مقام انتظامی عنوان کرد: در نشانی اعلامی حاضر شدم خودرو در ظاهر بدون اشکال بود، محسن یک برگ کارشناسی خودرو که حاکی از بدون نقص فنی و رنگ شدگی آن بود به من ارائه کرده و پس از پرداخت مبلغ 650 میلیون ریال وی اظهار کرد: خودرو به نام " رضا " بوده و برادر همسرم است و به من منتقل کرده است. بعد از مدتی متوجه شدم خودرو تمام رنگ و چپی بوده و ارزش آن بسیار کمتر از رقم خریداری شده می باشد و به صرف صحبت های محسن به وی اعتماد کرده بودم .

رئیس پایگاه چهارم عنوان کرد: کارآگاهان در گام اول تحقیقات مالک قبلی خودرو به نام "رضا" را شناسایی و با دستور قضائی به پایگاه چهارم احضار شد. وی اظهار داشت، خودرو را به صورت سند عادی که در آن ذکر شده خودرو تصادف شدید دارد به محسن به قیمت 200 میلیون ریال فروخته ام. به اصرار او پس از مدتی در دفترخانه حاضر و بدون اینکه خریدار را ملاقات کرده باشم در دفتر خانه حاضر و به نام او منتقل کرده ام.

شناسایی کلاهبردار حرفه ای

این مقام انتظامی گفت: تیمی از کارآگاهان به محلی که معامله صورت گرفته بود عزیمت و موفق شدند تصویر واضحی از متهم را بدست بیاورند و باتوجه به اینکه موارد مشابهی نیز قبلا در پایگاه چهارم تحت رسیدگی بود تصویر بدست آمده از متهم به رویت شاکیان رسیده و آنها نیز محسن را به عنوان کلاهبردار پرونده شان اعلام کردند.

سرهنگ نثاری گفت : با توجه به اینکه هیچ کدام از شاکیان نام واقعی متهم را نمی دانستند و بدون رویت کارت شناسایی و حتی بدون تنظیم مبایعه نامه به دلیل اعتماد و اندکی قیمت پایین تر خودروها نسبت به بازار ثمن معامله را پرداخته کرده بوده و در دفترخانه حاضر شده بودند کارآگاهان در تحقیاقت پلیسی توانستند هویت اصلی کلاهبردار را بدست بیاورند و مشخص شد نام اصلی او امیر و ساکن تهرانپارس می باشد .

نثاری گفت: با شناسایی هویت واقعی متهم به نام "امیرگو" مخفیگاه وی کارآگاهان با هماهنگی های قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در 28 اردیبهشت ماه دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال دادند .

وی ابراز داشت: امیر پس از دستگیری در تحقیقات اظهار داشت، شغل اصلی من صافکاری می باشد و در تعمیرات خودروهای ایرانی سر رشته دارم و به علت بازار خوبی که برای خودرو به وجود آمده بود و طمع ثروت تصمیم گرفتم خودروهای چپی و تصادفی را که قیمت بسیار پایینی دارند را خریده و پس از بازسازی به چند برابر قیمت بفروشم .

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان با بیان اینکه تا کنون 4 تن از شاکیان متهم را شناسایی کرده اند ، گفت: متهم اقرار کرد، از فروش 4 دستگاه خودرو یک میلیارد و 400 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

به گفته کارآگاه نثاری متهم با دستور قضائی با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 575284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟