اولین عکس ها از اکبر طبری مقام ارشد قوه قضائیه در لباس زندان / محاکمه هزاردستان +  فیلم
حجم ویدیو: 3.77M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30

به گزارش رکنا ، در جلسه امروز قرار است، کیفرخواست اکبر طبری و ۱۷ متهم دیگر این پرونده قرائت شود.

آنطور که پیش از این غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا اعلام کرده، "اعمال نفوذ در پرونده‌ها" و برخی روابط ناصواب، از جمله اتهامات اکبر طبری است.

طبری در لباس زندان

در این جلسه نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست می‌پردازد.

گفتنی است ، حدود یک سال پیش بود که حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از چند روز نشستن بر مسند ریاست دستگاه قضا دستور بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که از اولین روز‌های رفتن به قوه قضاییه شعار مبارزه با فساد را سر داد، در اولین قدم برای مقابله با فساد و دستور بازداشت اکبر طبری را صادر کرد.

دادگاه طبری و سایرین

دادگاه اتهامات طبری

پروژه ساخت مجتمع اقامتی رفاهی شاهچراغ

اکبر طبری که سابقه معاونت اجرایی حوزه ریاست سابق قوه قضاییه را بر عهده داشت، در پروژه ساخت مجتمع اقامتی رفاهی شاهچراغ در شیراز و ساخت بیمارستان ۱۶۵ تختخوابی هم نقش داشته است؛ اما به واسطه برخی فساد‌های صورت گرفته توسط سپاه پاسداران بازداشت شد. به گفته سخنگوی دستگاه قضا ارتباطات خلاف موازین قضایی با برخی از اصحاب پرونده و اعمال نفوذ در دستگاه قضایی از جمله اتهامات او بوده است.

دادگاه طبری امروز برگزار شد

بازداشت 17 نفر در پرونده طبری

البته پس از دستگیری طبری و اعلام چرایی دستگیری او افراد دیگری هم که در پرونده این معاون اجرایی سابق حوزه ریاست نقش داشتند دستگیر شدند و بنا به گفته اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا بیش از ۱۷ نفر که سه نفر آن‌ها قاضی بودند در این پرونده بازداشت شده‌اند.

دادگاه طبری و 17 متهم

برگزاری دادگاه طبری

علاوه بر متهمانی که در این پرونده بازداشت شدند، اکبر طبری ارتباطات سری و غیر سری و ناصوابی با متهمان پرونده‌های مختلف داشته و با دخالت در پرونده آن‌ها به نوعی قصد در برهم زدن روند دادرسی پرونده‌ها داشته است.

مشروح جلسه متعاقبا منتشر خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574378 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟