به گزارش گروه حوادث رکنا، 20 سال قبل ، اوایل تابستان سال ۷۹ وزارت اطلاعات گروه تروریستی را شناسایی کرد که قصد خرابکاری و بمب گذاری در کشور را داشتند . مأموران وزارت اطلاعات در عملیاتی ویژه وارد عمل شدند تا اعضای خانوادگی این گروه تروریستی را که همگی در پادگان اشرف دوره‌های تروریستی ویژه دیده بودند، بازداشت کنند اما در جریان دستگیری آنها یکی از ماموران پلیس هدف شلیک خونین قرار گرفت و کشته و مامور دیگری به نام محمد زخمی شد . اعضای گروه تروریستی دستگیر شده و همگی در دادگاه انقلاب محاکمه شدند .در بررسی‌ها روشن داد پسر ۲۵ ساله ای به نام مصطفی دست به شلیک خونین به دو مامور زده بود.

مصصطفی در دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد اما با گذشت چند سال درخواست عفو را مطرح کرد .کمیسیون عفو نیز درخواست وی را پذیرفت و مصطفی با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شد .

وی در زندان رجایی شهر دوران محکومیتش را سپری می‌کرد که مامور پلیسی که 20 سال قبل در جریان درگیری زخمی شده بود پرونده شد .به این ترتیب قرار بود مصطفی به اتهام شلیک به محمد و فلج کردن وی صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود اما وی به خاطر شیوع ویروس کرونا از حضور در دادگاه امتناع کرد و در دادگاه حاضر نشد. این محکوم گفت: حضور در دادگاه برایم خطرناک است و ممکن است به خاطر حضور در دادگاه به بیماری کرونا مبتلا شوم.

به همین خاطر جلسه دادگاه به روزهای آینده موکول شد .اما مامور پلیس که در دادگاه حاضر شده و قادر به راه رفتن نبود در جایگاه شاکی قرار گرفت و گفت :20 سال قبل وقتی که جوان بودم در درگیری با گروه تروریستی زخمی شدم .من تحت چندین عمل جراحی قرار گرفتم اما فلج شدم و دیگر قادر به راه رفتن نیستم .این ماجرا همه زندگی مرا تحت تاثیر قرار داده و من مجبور شدم خانه ام در شیراز را بفروشم م.ن در این ۲۰ سال حتی نتوانستم ازدواج کنم .به همین خاطر برای مصطفی درخواست اشد مجازات دارد.

این شاکی گفت: متهم در دادگاه انقلاب مدعی شده بود به من شلیک نکرده است .اما من خودم دیدم که او اسلحه اش را به سمت من نشانه رفت. قرار است طی روزهای آینده مصطفی به دادگاه احضار و محاکمه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟