راز مرگ تلخ "رژینا ۱۰ ساله" در مدرسه چه بود؟! + عکس

به گزارش رکنا، "رژینا 10 ساله" هفتم آبان سال ٩٧ وقتی از مدرسه به خانه برمی‌گشت، به طرز مشکوکی بدحال شد؛ آن‌قدر که تا فردای آن روز دیگر جانی در بدنش نماند. رژینا در خانه و در خواب مرد و خانواده‌اش سرگردان و غمگین به دنبال کشف حقیقت رفتند؛ حقیقتی که آشکار نمی‌شد. چندین سوال بی‌جواب مطرح بود. رژینا چرا مرد؟ در مدرسه‌اش چه اتفاقی افتاده بود که بر اساس نظر پزشکان او به علت سم داخل خونش جان داد؟ این در حالی بود که هم‌کلاسی‌های رژینا راز این مرگ تلخ را فاش کردند. آن‌ها گفتند که این دختربچه همان روز در مدرسه به خاطر گزیدگی نیش ‌یک حشره از حال رفته بود؛ حشره‌ای که گفته می‌شد به احتمال زیاد عقرب یا زنبور بوده است. هم‌کلاسی‌های رژینا گفتند که ‌این دختربچه آن روز به خاطر نیش این حشره از حال رفته و دقایقی بعد هم به هوش آمده و دوباره کمی سر حال شده بود.

شکایت از مدرسه در گام اول

بعد از آن بود که پدر و مادر این دختر از مدیر مدرسه شکایت کردند. پس از آن این پرونده در دادسرای بخش جوکار همدان بررسی شد و بررسی‌های پزشکی قانونی همدان برای علت مرگ این دختربچه آغاز شد. ۹ ماه از مرگ مرموز رژینا گذشت، ولی سرانجام این پرونده مشخص نشد. علت مرگ این دختر ده ساله همدانی به‌درستی تشخیص داده نشد و پزشکی قانونی هم با وجود کالبدشکافی نتوانست علت دقیق مرگ را تعیین کند. چهار نامه از سوی این سازمان صادر شد که هر کدام از آن‌ها علت فوت رژینا را موارد مختلفی اعلام کردند. یک بار صحبت از مسمومیت دارویی و مصرف متادون و آمفتامین بود و بار دیگر علت مرگ نامشخص اعلام شد.

نتیجه کمیسون پزشکی اعلام شد

نتیجه کمیسیون پزشکی که در دو جلسه کاری بررسی شد، به این شرح بود: «ارتباط فوت با ادعای گزش حشره با توجه به علایم بالینی مطرح شده از جانب والدین و فاصله زمانی از نظر پزشکی قابل احراز نیست. الکل استفاده شده تأثیری در بدترشدن عارضه و فوت ندارد. نیازی به انجام معاینه از نمونه گاز استریل استفاده شده نیست. نمونه‌های سم‌شناسی باقیمانده در آزمایشگاه دو استان مختلف مورد آزمایش مجدد قرار گرفت که نتیجه هر دو استان از نظر دارو‌ها و سموم منفی گزارش شد. فلذا نتیجه سم‌شناسی مرکز ملایر کان لم یکن تلقی می‌شود (خطای آزمایشگاهی).

با توجه به توضیحات فوق علت اصلی فوت نامشخص بوده (کالبدشناسی سفید) علل مطرح فوت حوادث قلبی - عروقی حاد یا تشنج است.»

پزشکی قانونی تهران علت مرگ را نیش حشره اعلام کرد

پیگیری‌های ما از پزشکی قانونی تهران هم کم‌و‌بیش همین موضوع را تأیید می‌کرد. تا اینکه پس از ١٩ ماه مادر رژینا صبح دیروز به خبرنگار ما گفت که پزشکی قانونی تهران مرگ به علت نیش حشره را تأیید کرده است: «١٩ ماه دویدیم. خیلی سختی کشیدیم. عذاب کشیدیم. مرگ دخترمان از یک طرف، روشن‌نشدن حقیقت ماجرا از طرف دیگر خانواده ما را نابود کرد. اینکه می‌گفتند بر اثر مصرف متادون و شیشه جان باخته است، خیلی در حیثیت و آبروی من تأثیر گذاشت. مردم و هم‌محلی‌ها تصور می‌کردند این موضوع حقیقت دارد و همه مرا مقصر می‌دانستند، ولی بالاخره حقیقت روشن شد. من هم تا آخرش پیگیر این ماجرا هستم. هنوز هم از مدیر مدرسه شکایت دارم. از کسانی که باعث بی‌آبروشدنم بودند، شکایت دارم. اگر مدیر مدرسه زودتر به ما اطلاع داده بود، بچه‌ام را پیش دکتر می‌بردم و فکری برایش می‌کردم تا این‌طور مظلومانه جان ندهد. حالا با نظریه پزشکی قانونی می‌توانم با صراحت پیگیر موضوع شکایت باشم.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟