درخواست دیه دزد حرفه ای از صندوق بیت المال ! / دادگاه تهران بررسی می کند

شلیک به دزد حرفه ای

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، ارسلان ۳۷ ساله که دزد حرفه ای بود عصر چهارم آبان ماه سال ۹۷ در جریان قاپیدن گوشی موبایل یک رهگذر ،با ماموران گشت پلیس روبه رو و با یکی از ماموران درگیر شد .ارسلان با ضربه چاقو ،یکی از مامور پلیس به نام سعید را زخمی کرد و گریخت.

به این ترتیب تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد و یکی دیگر از ماموران به نام شاهین که شاهد ماجرا بود به تعقیب ارسلان در حوالی میدان آزادی پرداخت و به وی ایست داد. اما ارسلان به ایست پلیس هیچ توجهی نکرد و هنگامی که در کوچه ای بن بست گرفتار شده بود با شاهین درگیر شد و با شلیک گلوله وی از پا در آمد.

جسد ارسلان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به بررسی پرداخت.

افشای سابقه قربانی

در تحقیقات پلیسی روشن شد ارسلان و برادرش اردلان از لرستان با هدف سرقت گوشی به تهران آمده و ۱۸ گوشی موبایل را دزدیده بودند .

با افشای این ماجرا اردلان تحت بازجویی قرار گرفت و گفت :من و برادرم مدتی بود بیکار بودیم که از لرستان برای پیدا کردن کار به تهران آمدیم .اما چون کار مناسبی پیدا نکردیم به فکر گوش قاپی افتادیم .ما در ماجراهای جداگانه 18 فقره گوشی سرقت کرده بودیم اما هنگام دزدیدن آخرین گوشی موبایل از یک رهگذر در میدان آزادی مأموران پلیس سر رسیدند و ما فرار کردیم .اما برادرم با یکی از ماموران درگیر شد ویکی از آنها را با چاقو زد .

وی ادامه داد: مامور دیگر به نام شاهین ،من و برادرم را تعقیب و به سمت برادرم شلیک کرد .او برادرم را کشت و به همین خاطر من و پدر و مادرم از مامور پلیس شکایت داریم .

تبرئه مامور پلیس از اتهام قتل عمد

با شکایت اولیای دم ،پرونده تحت رسیدگی قرار گرفت اما روشن شد در نخستین درگیری ،ارسلان به شدت یکی از ماموران را با چاقو زخمی کرده بود و درگیری دوباره ارسلان با شاهین ،خطر جانی برای مامور پلیس وجود داشت وممکن بود دزد حرفه ای شاهین را نیز بکشد و از طرفی مأمور پلیس با قانون بکارگیری استفاده از سلاح و پس از چندین مرتبه ایست به وی شلیک کرده بود .به این ترتیب و با توجه به مدرک های موجود در پرونده و اظهارنظر کارشناسان اسلحه شناسی مامور پلیس از اتهام قتل عمدی تبرئه شد .

با اعلام حکم تبرئه شاهین از اتهام قتل عمدی، اولیای دم درخواست دریافت دیه از صندوق بیت المال را مطرح کردند. آنها اعلام کردند ارسلان بی گناه ،هدف شلیک مامور پلیس قرار گرفته و کشته شده و خواستار دریافت دیه اش از صندوق بیت المال شدند.

با این درخواست ، پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا درخواست اولیای دم مبنی بر دریافت دیه از صندوق بیت المال بررسی شود.

قرار است قضات دادگاه درباره این درخواست اظهارنظر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572162 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟