فرزندان خاشقچی از قاتلان پدرشان گذشتند؟

در این اقدام فرزند خاشقچی چند فرضیه متصور است اول انکه واقعا و به احترام ماه مبارک رمضان خانواده مقتول از قصاص و انتقام انصراف داده باشند اگر چنین باشد بایستی منتظر ماند و دید آیا پسر خاشقچی (صاحب توئیت منتشر شده) از ناحیه کلیه اعضای خانواده صاحب دم این اختیار را داشته است که اعلام انصراف از قصاص کند یا خیر؟ این در حالی است که خدیجه همسر خاشقچی رسما اعلام کرده است که هیچ اعلام رضایتی نسبت به این مساله ابراز نکرده است.

- در نگاهی دیگر و در شرایطی که صلاح خاشقچی از ناحیه کل خانواده نیابت اعلام عفو داشته باشد دور از ذهن نیست که خانواده خاشقچی با این نگاه که مجازات متهمین معرفی شده بدون انکه قاتل اصلی یعنی بن سلمان مجازات و قصاص نشود بلافایده است از اعمال مجازات این متهمان صرف نظر کرده باشند.

- در نگاه سوم احتمال فشار بر خانواده خاشقچی، تهدید یا تطمیع ایشان برای چشم پوشی از مجازات متهمان یکی از جنایت بارترین اقدامات تروریستی معاصر دور از ذهن نیست. شاید در سایه این رویکرد جدید حکومت سعودی یکبار و برای همیشه موفق شود مساله قتل خاشقچی را به عنوان آتشی زیر خاکستر حل کند.

- خاشقچی کشته می شود، قاتل اصلی ازاد و تبرئه شده باقی می ماند! بقیه متهمین به عنوان متهم اصلی معرفی می شوند! و بالاخره بعد از مدتی همگی مورد بخشش قرار می گیرند! و جالب آنکه رسانه های سعودی با این تصور که مساله قتل و شخصیت مقتول به فراموشی سپرده شده او را یک شهروند عادی سعودی معرفی می کنند. تاملی در این سناریو پردازی نشان می دهد جهل یا تجاهل خصیصه حکام قبیلگی سعودی و رسانه های وابسته به آنها است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 570377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟