محکومیت 45 قاضی سابق دادگستری در گلستان

به گزارش رکنا، با صدور این دستور و حکم رئیس قوه قضائیه، تمامی احکام دادگاه‌های تجدید نظر مبنی بر مالکیت 45 قاضی بازنشسته در خصوص دو هکتار از اراضی جنگلی در بهترین نقطه گرگان ابطال و به اراضی ملی بازگردانده شد.

دبیر قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان  اظهار کرد: خوشبختانه پس از نامه ارسالی این قرارگاه به ریاست محترم قوه قضاییه، این حکم صادر و تمامی اراضی جنگلی موضوع پرونده به اراضی ملی بازگردانده شد.

جرم 45 قاضی بازنشسته گلستانی چه بود؟

محمد شاهکوهی گفت: در حال حاضر پرونده برای سیر مراحل قانونی و در نهایت اجرای احکام به دیوان عالی کشور ارسال شده است و با توجه به زمان‌بر بودن اینگونه پرونده‌ها نامه‌ای را برای پیگیری خارج از نوبت به دلیل حساسیت و اهمیت پرونده به دیوان عالی کشور ارسال کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است این نخستین پرونده و آخرین پرونده‌ای نیست که به دلیل خلاء‌های قانونی تشکیل می‌شود و پرونده قضات بازنشسته در گلستان نمونه‌ای است تا مسوولان به سمت اصلاح قانون حرکت کنند.

قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان تصریح کرد: این پرونده به دلیل خلاء‌های قانونی موجود در دهه 70 رخ داد و امروز باید به سمتی پیش برویم که اجازه بوجود آمدن چنین تخلفاتی داده نشود و آنقدر قوانین ما محکم و دقیق باشد که هیچ فردی در هیچ جایگاهی نتواند از خلاء قانونی سوء استفاده کند.

وی همچنین از همکاری بسیار خوب دادگستری استان گلستان و اداره مناطع طبیعی استان گلستان به ویژه از مهرماه سال گذشته که پیگیری‌های جدی قرارگاه احمدی‌روشن بسیج دانشجویی استان گلستان برای جمع‌آوری مستندات و رسیدگی قضایی پرونده آغاز شد، تقدیر کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟