قتلگاه ژئو ممبران ! / مرگ تلخ 5 کودک و نوجوان در سیرجان و راین

به گزارش رکنا، تله های مخوف استخرهای کشاورزی " پلیمری "وسدهای خاکی پنج نوجوان و جوان را به کام مرگ کشاند.
به رغم این که استان کرمان در کویر مرکزی ایران قرار گرفته است اما هر ساله تعداد قابل توجهی از ساکنان این استان کویری در استخرها و حوضچه های موتورپمپ های کشاورزی"پلیمری" موسوم به ژئــو ممبران ،ســدهــای خاکی وکانال های آب جــــان خــــود را از دســــت مـــی دهــنــد. از ژئوممبران بــرای عایق بندی استخرهای خاکی و مخازن ذخیره آب استفاده می شود.
در میان این حوادث، بیشتر کسانی که جان خود را در استخرهای کشاورزی بدون حفاظ از دست می دهند، کودکان،نوجوانان و جوانان هستند که به علت آشنا نبودن با فنون شنا از یک سو و از سویی دیگراین استخرها که برای آبیاری باغ های پسته و سیستم قطره ای ایجاد شده به علت لغزندگی دیواره استخر که از پلیمر ساخته شده خروج از آن ها بسیار سخت است.
عصر 17 و16براساس این گزارش بین ساعت سه شنبه در دو منطقه از "سیرجان" و بخش و دو جوان در13و10" راین" سه نوجوان تله های مخوف استخرهای کشاورزی" پلیمری" وسدهای خاکی گرفتار و غرق شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از تلاش پنج ساعته نیروهای امــدادی هلال بـــرای پــیــدا کـــردن اجــســاد پــنــج غــرق احــمــر شــده در شهرهای سیرجان و رایــن خبر داد.
فلاح گفت: در پی تماس مردم مبنی براین که سه نفر در استخری در روستای ایزدآباد غرق شدند، بلافاصله نیروهای امدادی هلال احمر به همراه عوامل اورژانس سیرجان به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت تلاش اجساد غرق ساله 13 و10شده قربانیان را که سه نوجوان بودند از استخر خارج کردند . وی همچنین به حادثه غرق شدن دونفر در سد 17روستای گشیگان در شهر راین در ساعت سه شنبه اشاره و خاطرنشان کرد: در این حادثه نیز تیم کوهستان راین بلافاصله در محل حضور یافتند و پس ازدو ساعت تلاش، اجساد دو زن ساله غرق شده را از سد خارج کردند و 31 و 30 تحویل پزشکی قانونی و عوامل انتظامی دادند. شایان ذکراست شش گردشگر نیز که پیشتر برای تفریح به روستای گشیگان رفته بودند دو نفر از آنان هنگام شنا در سد این روستا به علت نداشتن مهارت کافی در شنا و همچنین عمق زیاد آب و جریان شدید رودخانه و سر ریز سد در آب غرق شدند ابتدای هفته جاری هم یک کودک زرندی براثر غفلت والدینش در حوضچه بدون حفاظ آب کشاورزی غرق شد و جان باخت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

توکلی

کدخبر: 567924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟