2 باند حرفه ای تهرانی ها را نقره داغ می کردند! / موتور و ماشین عشق آنها بود !+عکس و فیلم
حجم ویدیو: 11.42M | مدت زمان ویدیو: 00:01:24

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار لطفی رییس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر به رکنا گفت: سرقت خودرو و موتور از جرائم مهم در پلیس آگاهی تهران است چون علاوه بر سرقت این وسایل نقلیه از آنها برای جرائم دیگر استفاده می شود که در همین راستا کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی 2 باند سرقت خودرو و موتورسیکلت شدند.

باند سرقت موتور و خودرو

انهدام باند دزدان موتور سیکلت

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات پی بردند که یک باند 12 نفره اقدام به سرقت موتور سیکلت و فروش آن در شهرهای دیگر می کنند که در یک عملیات پلیسی اعضای این باند حرفه ای دستگیر شدند.

سردار لطفی ادامه داد:تیمی از ماموران در اواسط آبانماه سال گذشته حین گشت زنی عوامل گشت پلیس آگاهی در محدوده خیابان ولنجک به 2 جوان سوار بر موتورسیکلت ان اس مشکوک شدند و در بررسی شماره پلاک موتور متوجه سرقتی بودن آن شدند و خیلی زود 2 پسر جوان دستگیر شدند.

این مقام پلیسی عنوان کرد: کارآگاهان در ابتدای تحقیقات و با بررسی پلاک و ارکان اصلی موتورسیکلت بدست آوردن پلاک سرقتی و غیر بوده و ارکان اصلی موتورسیلکت نیز مخدوش شده است که با انجام اقدامات پلیسی و آزمایشگاهی اصالت موتورسیکلت مشخص شد که دارای سابقه سرقت در سال 95 از کلانتری 106 نامجو می باشد.

رییس پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: راننده موتور که داوود نام دارد در اعترافاتش عنوان کرد موتور را از طریق سایت دیوار و از یک جوان به نام احد در شهر اراک خریدم که در ادامه احد دستگیر و وی نیز عنوان داشت که موتور را در یکی از شهرهای غربی از فرید خریداری کرده است.

سردار لطفی گفت: با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه فرید شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد که در بازرسی از مخفیگاه وی 2 دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد و اظهار داشت موتورسیکلت ها را از 5 نفر سارق در تهران خریداری کرده ام که بدنبال اظهارات وی در یک عملیات پلیسی هر 5 سارق دستگیر و به جرم خود معترف شدند.

وی افزود:کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی موفق شدند تعداد 34 دستگاه موتورسیکلت مسروقه شامل : بنلی – ان اس – آپاچی – تی وی اس را از شهرستان موصوف و از ید خریداران اموال مسروقه کشف و توقیف نمایند که تمامی موتورسیکلت های مسروقه در اردیبهشت ماه سال جاری به پلیس آگاهی منتقل شدند.

این مقام پلسی عنوان کرد: متهمان به سرقت 100 موتور سیکلت اعتراف کردند که تعداد 46 موتور کشف و 7 مالخر این باند نیز دستگیر شدند.

باند سند نمره خودرو

سردار علیرضا لطفی در خصوص باند دیگری که سارقان پس از سرقت خودرو با سند نمره کردن آن اقدام به فروش می کردند به رکنا گفت: باند دیگر ابتدا اقدام به خرید خودروهای تصادفی می کردند و سپس دست به سرقت خورویی مشابه به خودروی تصادفی و اوراقی را به سرقت می بردند از ارکان خودروی تصادفی برای خودروی سرقتی استفاده می کردند.

وی افزود: دزدان خودروها را 2 تا یکی می کردند و خودروی سند نمره شده را به قیمت ارزان تری به فروش می رساندند که اعضای این باند دستگیر و خودروهای زیادی از متهمان کشف شد.

رییس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: به شهروندان توصیه می شود که حتما حتما از قفل های ایمنی برای خودروهایشان استفاده کنند و خودروها را در محل های خاص پارک کنند.

سردار لطفی ادامه داد: مردم اگر در زمان خرید خودرو مهارت لازم ندارند باید از مراکز مطمئن خودرو خریداری کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 567333 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟