بازداشت خبرنگار کیهان در لرستان به خاطر افشای مستندات زمین‌خواری

به گزارش رکنا، تصاویر بازداشت خبرنگار کیهان هنگام خروج مأموران از دفتر سرپرستی روزنامه کیهان به اضافه مطالب هتاکانه علیه این روزنامه که نشان می‌داد از قبل برنامه‌ریزی شده است، همراه با تصویر حکم جلب خبرنگار در پیج حمید رشیدی منتشر شد. در حالی که یکی از مأموران که لباس نظامی به تن داشت، از ارائه تصویر آن به خبرنگار با وجود اصرار وی، خودداری کرد.

نورمحمد سپهوند بدون هیچگونه اخطار قبلی با خودرو پلیس به کلانتری برده شد که حدود یک ساعت در بازداشتگاه کلانتری نگهداری و سپس به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر انتقال یافت. این گزارش حاکی است دو تن از مأموران وی را از کلانتری به شعبه صادر کننده حکم جلب بردند که در این هنگام قاضی متصدی شعبه گفت: ایشان برود و اشتباه شده است. خبرنگار کیهان از قاضی پرسید: چرا برخلاف قانون بدون هیچگونه اخطار قبلی حکم جلب صادر شده، تصاویر بازداشت اینجانب در فضای مجازی منتشر و در حکم جلب قید گردیده که «دوبار در روز و یکبار در شب به منزل و مخفیگاه؟! اینجانب مراجعه و تا نتیجه نهایی اقدام و تحت‌الحفظ به این مرجع معرفی گردد».

اما قاضی صادرکننده حکم مذکور جز تکرار اینکه اشتباه کرده است، پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نکرد. خبرنگار کیهان در خرم‌آباد طی حدود سه سال اخیر به خاطر چاپ مستندات در سه شعبه مختلف دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد دست کم 48 بار به مراجع قضایی و انتظامی احضار، بازجویی و انگشت‌نگاری شده و از بابت شکایت آقای رشیدی مبنی بر چاپ خبر «زمین‌خواری و تصرف عدوانی» در عرصه فرهنگی تاریخی ثبت ملی تبرئه شده است و این در حالی است که متأسفانه به جای مجازات غارتگر بیت‌المال، خبرنگار کیهان تحت پیگرد قرار گرفته است. در همین حال یکی از مسئولان شعبه اجرای احکام، گفت: رأی صادره را مطالعه کرده و چون حق به جانب خبرنگار کیهان بوده، کتباً خواستار طرح پرونده در شورای مسئولان قضایی استان شده است. این پرونده مورد بررسی سعید رازانی دادستان خرم‌آباد قرار گرفت که با تأکید دادستان مبنی بر پیگیری موضوع، حدود ساعت 14 ظهر پنجشنبه خبرنگار کیهان محل دادسرا را ترک کرد.

در همین حال تعدادی از نیروهای ارزشی نظام به محل دادسرای عمومی و انقلاب خرم‌آباد مراجعه و با اعتراض به برخورد با خبرنگار بجای چپاولگر بیت‌المال، خواستار رسیدگی ویژه دستگاه قضایی به پرونده حیف و میل به اثر فرهنگی- تاریخی باغ فلاحت خرم‌آباد با دستور آیت‌الله رئیسی شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 566099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟