50 سال زندان برای باند خانوادگی  ورمی کمپوست / آقای دکتر و پسرانش پلید بودند + عکس

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده به دنبال شکایت های مشابه از اعضای شرکت هایی تحت عنوان کودهای ارگانیک ورمی کمپوست آغاز شد. شاکی ها در شهرهای مختلف از شمال و جنوب کشور شکایت های مشابه را مطرح کرده و ادعا کردند موسسان شرکت های کلاهبرداری با وعده و وعید های دروغین از آنها پول دریافت کردند تا در عوض کرم هایی را برای تولید کودهای ارگانیک ورمی کمپوست به آنها تحویل دهند و آنها پس از پرورش کرم ها و تولید کود آن را با قیمتی بالاتر به همان شرکت بفروشند اما دست به کلاهبرداری زده اند.

تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شد و شاکی ها اعلام کردند از سال 91 با شرکت های دروغین از طریق تبلیغات گسترده و تیزرهای تبلیغاتی آشنا شده بودند و متهمان با استفاده از آکهی های تبلیغاتی معتبر توانسته بودند اعتماد آنها را جلب کنند.

یکی از شاکی ها به ماموران گفت :در شهرما برای این شرکت تبلیغات گسترده ای شده بود. به همین خاطر گمان می کردم شرکت کارآفرین مورد اعتماد است. من در چندین نوبت به این شرکت پول هنگفت دادم و کرم ها را برای تولید کود ارگانیک تحویل گرفتم.قرار بود بعداز پرورش کرم ها برای تهیه کود ارگانیک همان شرکت کودها را با مبلغی بالا از ما بخرد تا سود کنیم اما دست به کلاهبرداری زد.

یکی دیگر از شاکی ها گفت: مدیر این شبکه که او را دکتر صدا می زدند به من پیشنهاد سرمایه گذاری را مطرح کرد. او می گفت چون من جای مناسبی برای پرورش کرم ها ندارم فقط کافی است پولی را به آن شرکت بدهم تا خودشان کرم ها را پرورش داده و سود خوبی به من بدهند. او پول زیادی از من گرفت و رفت و آنجا بود که متوجه شدم شرکت صوری بوده است .

ماموران پلیس با تحقیقات گسترده ۴۰ متهم این پرونده سنگین را بازداشت کردند و در حالی که شمار شاکی ها به سه هزار نفر رسیده بود متهمان در جلسات متعدد در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. قضات دادگاه پس از تشکیل بیش از 30 جلسه دادگاه و بازخوانی 8هزار و 503 پرونده که در این زمینه تشکیل شده بود متهم اصلی پرونده و سه پسرش و یک زن را به 10سال زندان، رد مال و جزای نقدی محکوم کردند.سایر متهمان از شراکت با متهم اصلی پرونده و کلاهبرداری تبرئه شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟