77 سال زندان و 444 ضربه شلاق برای 7 مدیر ارشد بانک سرمایه

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی در بیست و پنجمین نشست خبری خود در جایگاه سخنگوی قوه قضاییه با تبریک ایام پربرکت ماه مبارک رمضان ، ماه طهارت و پاکیزگی و ماه قیام و حرکت و ماه نزول قران برای هدایت بشریت و ماه تمیز حق از باطل، گفت: امسال اگر چه به لحاظ شرایط کرونایی در کشور برخی از ویژگی ها مانند جلسات مذهبی و دعا و راز و نیاز با خدای متعال کمرنگ بود و در خیلی از شهرستان هایی که وضعیت زرد و قرمز دارند، هنوز اماکن مذهبی تعطیل است اما ماه رمضان امسال ماه رزمایش کمک های مومنانه برای انسان های نیازمند بود.

وی افزود: اگر چه منشاء و بانیان اصلی کمک های مومنانه اهل ایمان و روزه داران بودند، اما مخاطبان آن عموم نیازمندان جامعه اند و این اقدام در جهان حتی در کشورهای اسلامی نظیر ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان

وی با اشاره به صدور رای محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صدور این احکام هدیه ای از سوی قوه قصاییه به قشر زحمتکش فرهنگیان است. این ۷ نفر جز هیات مدیره بانک سرمایه بوده اند.

وی در ادامه آرای صادره را به این شرح اعلام کرد:آقای محمدرضا خانی مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم Crime مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور و پولی و ارزی بصورت عمده به تحمل ۲۰ سال حبس و ۷۴ شلاق Whip و محرومیت دائم از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۶۴۰ هزار یورو، یاسر ضیایی شیرکلاهی قایم مقام وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی و پولی و ارزی به تحمل ۱۵ حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و ضبط ۵۲ میلیارد ریال وجوه حاصله ای که برخلاف قانون Law کسب کرده بود. خیرالله بیرانوند مدیرعامل وقت بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نطام اقتصادی کشور به تحمل۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و بهمن خادم عضو هیات مدیره بانک سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و مهرداد باقری عضو هیات مدیره بانک سرمایه به تحمل ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از مشاغل دولتی و پرویز احمدی مدیرعامل دیگر بانو سرمایه به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دایم از خدمات دولتی و علیرضا حیدرابادی پور که در جلسه دادگاه نبود غیابی به ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دایم از خدمات دولتی و جزای نقدی به میزان ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محکوم شده است.

وی افزود: این احکام بخشی از پرونده بانک سرمایه است و بخش های دیگری هم حکمشان صادر شده و تعدادی همراه حسین هدایتی و تعدادی همراه هادی رضوی و گروه های دیگری از متهمان بوده اند.

وی افزود: صدور احکام این ۷ نفر بصورت ۳۸ جلد بوده و رای ۵۷۰ صفحه بوده است.

وی افزود: اخیرا کیفرخواست پرونده آقای امامی و ۲۰ نفر دیگر صادر و به دادگاه رفته است و همچنین بیش از ۲۰ نفر دیگر پرونده شان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟