خائن شدن یک مرد برای صاحبخانه آشنا ! + جزییات

به گزارش رکنا،۲ مرد جوان، در حالی که یک موتورسیکلت قرمز رنگ را اندکی از زمین بلند کرده بودند، بدون هیچ سر و صدایی از در خانه بیرون آمدند و با همان وضعیت چندین قدم موتورسیکلت به صورت خاموش هل می‌دادند. در این لحظه یکی از آن‌ها متوجه شد که خودروی گشت پلیس کمی دورتر ایستاده و مأموران نیز آن‌ها را زیر نظر داشتند.

خیانت به صاحب‌خانه آشنا

مأموران گشت کلانتری شهید نواب صفوی که هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود، متوجه این افراد شده بودند، وارد عمل شوند.

مردان جوان همین که مأموران را دیدند، موتورسیکلت را رها کرده و به درون همان خانه‌ای که از آن بیرون آمده بودند برگشتند. افسران تجسس کلانتری نیز به دنبال این افراد وارد همان خانه شدند.

متهمان قصد داشتند از طریق پشت‌بام از صحنه بگریزند که عکس‌العمل به موقع مأموران آن‌ها را ناکام گذاشت. ادامه بررسی‌ها نشان داد که این افراد ۴۰ طوقه کبوتر را نیز در یک کیسه گذاشته و قصد سرقت آن‌ها را هم داشته‌اند.

دستگیری ۶ سارق که اعتیاد آن‌ها را وادار به سرقت کرده است

چگونگی وقوع سرقت نشانگر آن بود که یکی از متهمان، از آشنا‌های صاحب‌خانه بوده و هنگامی که متوجه خالی بودن این منزل شده است، دست به سرقت زده است. سارقان هر دو معتاد هستند و انگیزه‌شان از سرقت نیز تأمین منابع مالی برای خرید موادمخدر بوده است.

زورگیری خشن نافرجام ماند

پرونده دیگری که با گزارش هم‌زمان ۲ شهروند به جریان افتاد و تیمی دیگر از مأموران کلانتری شهید نواب صفوی آن را پیگیری می‌کردند، سرقت به عنف نافرجام در کوچه‌ای خلوت بود.

اطلاع به موقع افرادی که مورد سوء‌قصد واقع شده بودند، موجب شد تا مأموران بلافاصله وارد عمل شوند، شاکیان اعلام کردند که فردی معتاد با چاقو قصد زورگیری از آن‌ها را داشته که با هوشیاری این شهروندان ناکام مانده است.

کنترل نامحسوس منطقه آغاز و دقایقی بعد این فرد در یک کوچه خلوت شناسایی و دستگیر شد. تحقیقات از این متهم سابقه‌دار که به مواد‌مخدر آلوده است ادامه دارد.

سرقت از یک روستا در حاشیه مشهد

سومین پرونده سرقت از سوی اهالی یک روستا در حوالی مشهد به دست پلیس رسید. بررسی‌های اولیه نشان داد که متهمان با سوءاستفاده از خالی ماندن منازل روستایی به علت مشغول شدن مالکان آن‌ها به امور کشاورزی، از این منازل و تعدادی باغ ویلا سرقت کرده‌اند.

به دستور سرهنگ صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد، تیم‌های تجسس کلانتری خلق‌آباد مأمور رسیدگی به این پرونده شدند. مأموران با حضور در این روستا و بررسی صحنه‌های جرم به سرنخ‌های مهمی دست یافتند.

پیگیری شواهد و سرنخ‌ها، مأموران را به ۲ نفر از اهالی روستا که معتاد بودند مشکوک کرد. ماموران کلانتری خلق‌آباد، پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی ظنشان تبدیل به یقین شد و با هماهنگی مقام قضایی اقدام به دستگیری این افراد کردند.

متهمان که ۲ جوان بیست‌وسه و سی‌وهشت ساله هستند و سابقه اعتیاد نیز دارند به منظور بازجویی‌های تخصصی، به کلانتری خلق‌آباد مشهد منتقل شدند. با دستگیری آن‌ها تا کنون ۹ صاحب‌خانه از این افراد به اتهام سرقت از منازلشان، شکایت کرده‌اند.

اعتیاد، نقطه عطف تمام سرقت‌ها

سرهنگ صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد در واکاوی این پرونده‌ها بیان کرد: تمامی متهمان دستگیر شده به مواد‌مخدر اعتیاد دارند و این مسئله‌ای است که در واکاوی بسیاری از سرقت‌ها به عنوان یک عامل اصلی دیده می‌شود. به افرادی که متأسفانه در منجلاب اعتیاد گرفتار شده‌اند، توصیه می‌کنم که عواقب شوم و خطرناک اشتباه‌های خود را درک کنند و هرچه سریع‌تر برای ترک اعتیاد، تحت نظر درمانگر متخصص قرار بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

 

کدخبر: 561820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟