به‌ گزارش رکنا به نقل از دیلی میل، این تیراندازی روز یکشنبه در شهر «نوا اسکوشیا» کانادا رخ داده و در میان قربانیان یک افسر زن پلیس نیز دیده می‌شود.

اطلاعات پلیس کانادا نشان می‌دهد که دندانپزشک 51 ساله‌ای به‌ نام «گابریل وورتمن» نخست اعضای خانواده خودش را قتل عام کرده و بعد به مردم حمله ور شده است.به‌گفته پلیس و شاهدان ماجرا، گابریل پس‌ از شلیک به چند نفر از اعضای خانواده خود و خروج از خانه سوار بر خودروی پلیس شده و بی‌هدف به‌سمت مردم شلیک کرده و در نهایت پس‌ از تعقیب و گریز 12 ساعته در یکی از بزرگراه‌های شلوغ این کشور مأموران با شلیک گلوله این دندانپزشک قاتل را کشتند.به‌ نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تیراندازی یکی از بدترین کشتارهای دسته جمعی در تاریخ معاصر کانادا شناخته شده است.پلیس درخصوص اینکه عامل تیراندازی چطور جان باخته توضیح بیشتری نداده اما چند شاهد به رسانه‌های محلی گفتند که صدای رگبار گلوله‌هایی را که مأموران به‌ سمت گابریل شلیک کرده‌اند ، شنیده‌اند.

پلیس کانادا تاکنون انگیزه این تیراندازی مرگبار را اعلام نکرده اما خاطرنشان کرده است که تحقیقات در این ارتباط ادامه دارد.

درپی این حادثه مأموران پلیس چندین جسد در خانه قاتل در 60 مایلی شمال «هالی فاکس» پیدا کرده‌اند که یک افسر پلیس نیز در میانشان بوده است. بنا بر فرضیه‌های پلیس، متهم ابتدا تیراندازی را در خانه آغاز کرده و سپس از خانه خارج شده و به‌طور تصادفی به دیگر قربانیانش حمله کرده است.در میان کشته شدگان افسر پلیس 23 ساله‌ای به‌ نام «هایدی استیونسون» نیز دیده می‌شود.گزارش‌های پلیس نشان می‌دهد که در این تیراندازی چند نفر نیز مجروح شده و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

در پی این حادثه «جاستین ترودر» نخست‌وزیر کانادا در بیانیه‌ای با اعضای خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و متذکر شد که او نیز برای گذر از این بحران خانواده قربانیان را همراهی خواهد کرد.

سخنگوی پلیس نیز اشاره کرد این موضوع که قاتل یک دندانپزشک بوده که در هنگام تیراندازی با لباس پلیس و سوار بر خودروی پلیس به مردم شلیک کرده مطمئناً تصادفی نبوده است و کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند تا انگیزه جنایت‌های هولناک روشن شود. وی خاطرنشان کرد که تحقیق درباره این حادثه و ارتباطش با شیوع بیماری کرونا نیز تحت بررسی است اما تاکنون به اطلاعات ارزشمندی دست نیافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟