دستگیری عامل انتشار شایعه ورود مسافران کرونایی به کشور / پلیس فارس فاش کرد

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل انتشار دهنده شایعه اخراج ایرانیان مبتلا به ویروس کرونا مقیم کشورهای دیگر و ورود این مسافران به یکی از شهرستان‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم است.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: طی شکایت تعداد زیادی از هم استانی‌ها مبنی بر اینکه نام آنها جزء بیماران کرونایی و پر خطریی که وارد کشور شده‌اند در فضای مجازی منتشر و این موضوع باعث سلب آسایش و ناراحتی برای خود و خانواده آنها شده است.

این مقام سایبری گفت: با بررسی دقیق تر مشخص شد که شکات همگی مسافران یکی از پروازهای ورودی به کشور بوده‌اند که اسامی آنها در فضای مجازی بعنوان بیماران کرونایی و پر خطر توسط شخصی ناشناس منتشر شده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: با توجه به حساسیت خبر انتشار شده که باعث تشویش و نگرانی اذهان عمومی شده بود، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از شهرستان‌ها استان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

این مقام انتظامی افزود: از عموم هموطنان انتظار می‌رود، جهت اطلاع از صحت و سقم اخبار به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان‌های مرتبط با این موضوع مراجعه کنند و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند، افزود: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ یا از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟