به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از 6 سال پیش با مراجعه زنی به اداره پلیس آغاز شد. این زن مدعی بود که شوهرش برای کار از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است. او به مأموران گفت: خسرو یک وانت داشت و با آن کار می‌کرد. اما آخرین باری که او به قصد کار از خانه خارج شد دیگر او را ندیدم و هرچه با تلفن همراهش هم تماس گرفتم پاسخم را نداد.

پس‌از اظهارات همسر خسرو مأموران تحقیقات‌شان را آغاز کردند اما به سرنخی نرسیدند تا اینکه چند روز بعد مأموران جسد فردی را کشف کردند که به قتل رسیده بود و شباهت زیادی به فرد گمشده داشت که همسر و پدر خسرو پس‌از حضور در پزشکی قانونی هویت او را تأیید کردند. در گزارش قتل وی نیز آمده بود قاتل در ابتدا مقتول را شکنجه کرده و پس‌از زدن ضرباتی به سرش او را به قتل رسانده بود.

در ادامه رسیدگی به پرونده چند مظنون بازداشت شدند اما پس از اثبات بی‌گناهی آزادشان کردند.

مأموران حتی به سراغ ضعیف‌ترین فرضیه‌ها هم رفتند و با اینکه اعضای خانواده خسرو گفته بودند که او و همسرش سیما رابطه خوبی باهم داشتند اما مأموران بازهم زندگی خصوصی آنها را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند خسرو و سیما 3 سال قبل ازدواج کرده‌‌اند و یک فرزند هم دارند و مشکلی نداشته‌اند.

پس‌از گذشت 6 سال از این پرونده و بی‌نتیجه ماندن آن خانواده مقتول با مراجعه به دادگاه درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. پدر مقتول گفت: ما هرکسی را که فکر می‌کردیم ممکن است در قتل پسرم نقش داشته باشد به پلیس معرفی کردیم و هرکاری برای پیدا کردن قاتل او انجام دادیم اما متأسفانه هیچ سرنخی پیدا نشد با این حال هنوز هم همچنان درخواست‌مان پیگیری و شناسایی عامل قتل است اما در این 6 سال هم خیلی سختی کشیدم. غم از دست دادن پسرم از یک طرف و هزینه نگهداری از زن و بچه‌اش هم از طرف دیگر کمرم را شکسته است. از این‌رو درخواست می‌کنم تا با پرداخت دیه از صندوق بیت‌المال موافقت کنید تا بتوانم برای نوه‌ام سرمایه‌ای درست کنم تا وقتی بزرگ شد پشتوانه‌ای داشته‌باشد.

پس‌از درخواست پدر مقتول در شعبه 10 دادگاه کیفری استان تهران قضات وارد شور شدند و با پرداخت دیه از بیت‌المال موافقت شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 560835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟