بازداشت 2 زن و 10 مرد که کردستان را به هم ریختند

به گزارش رکنا،  رئیس پلیس آگاهی کردستان گفت: از دستگیری باند بزرگ کلاهبرداری شامل 10 مرد و 2 نفر خانم در سنندج خبرداد که به 15 میلیارد کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند.

عبدالله فاتحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، اظهار کرد: بیشترین درصد جرائم استان کردستان، جرائم خرد است که 99 درصد این جرائم از نا آگاهی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از همشهریان شکایاتی مبنی بر اینکه اموالشان توسط عده‌ای با سندسازی به یغما رفته است را به پلیس اطلاع دادند، نیروهای ما بلافاصله وارد عمل شدند و با حمایت دادگستری توانستیم در ایام نوروز 10 نفر آقا و دو نفر خانم را که به صورت بسیار زیرکانه اقدام به تطمیع افراد و به تارج بردن اموال آنها کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این متهمین به 15 میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کردند و اسنادی نیز از آنان کشف شد.

فاتحی از مردم استان خواست هر نوع خرید و فروش را در بنگاه‌های رسمی انجام دهند و افزود: مردم قبل از خرید هر نوع ملک و وسیله‌ای حتما احراز مالکیت و احراز سند را مد نظر قرار دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با تلاش همکاران و همراهی مردم 6 درصد سرقت منازل و 28 درصد سرقت از مغازه‌ها در سطح استان کاهش داشته‌ است.

رئیس پلیس آگاهی کردستان عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون کشفیات سرقت 129 درصد و جیب‌بری 120 درصد رشد داشته‌ است.

وی از کشف 67 درصدی سرقت احشام در استان خبر داد و گفت: 75 درصد از جرائمی که در استان وجود دارد جرائم خورد است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کردستان، در مجموع سرقت‌ها 51 درصد افزاش کشف نسبت به مدت زمان مشابه داریم.

وی اضافه کرد: چون تلاش ما براین است که از طریق علمی جرائم را کشف کنیم 232 مورد از کشف جرائم در سطح استان کشف علمی بوده نه از طریق اعتراف سارقین و این نشان از ارتقای سطح توان پلیس آگاهی است.

فاتحی افزود: یکی از مشکلات سرقت سیم برق است که در این راستا 3 نفر دستگیر و به 12 مورد سرقت اعتراف کرده‌اند که امیدواریم شرکت نیروی برق با اندیشیدن تدابیری زمینه را برای قطع دست سارقین در این زمینه فراهم سازند.

وی از دستگیری دو سارق زن سابقه دار و اعتراف آنها به دو فقره سرقت در استان خبر داد و گفت: دستگیری سه نفر که دوفقره سرقت به عنف در استان داشته ایم و در همین ایام فروردین ماه نیز 3 سارق سابقه‌دار را در سنندج دستگیر کرده‌ایم که به 22 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی کردستان از شناسایی تعدادی دیگر از سارقین خبر داد و گفت: به زودی این افراد که طی ماه‌های قبل از فروردین اقدام به سرقت کرده بودند شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد.

وی اذعان کرد: در راستای پیشگیری از سرقت از منزل تاکید می‌کنیم اگر برای مدتی خانه را خالی می‌گذارند از نگهداری وسایل گرانقیمت و ارزشمند در خانه خودداری کنند.

فاتحی با بیان اینکه تماس با شماره 130 در صورت مشاهده افراد مشکوک در اطراف منزل را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین سرقت در بحث خودرو سرقت وسایل خودرو است مردم برای جلوگیری از سرقت اموالشان حتما از قفل مناسب استفاده و از پارک ماشین در نقاط کور و غیرقابل دید خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560614 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟