مردان خبیث همیشه گاز فلفلی داشتند / پلیس مشهد فاش کرد

به گزارش رکنا، از سرو‌وضعش پیدا بود که حسابی کتک خورده است. چشمانش سرخ بود و با یک دستمال کاغذی مدام اشک‌هایش را پاک می‌کرد. در برگه اظهاراتش نوشت: «دو مرد جوان با تهدید چاقو و اسپری کردن افشانه فلفل در چشمم خودروی سواری‌اش را سرقت کرده‌اند.»

با اعلام شکایت این مرد جوان پرونده‌ای تحت عنوان سرقت به عنف نزد اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی گشوده شد و تیمی از کارآگاهان پلیس برای شناسایی متهمان تحقیقات خود را آغاز کردند.

مأموران در ابتدای تحقیقات خود به جمع‌آوری سرنخ‌های موجود پرداختند و در همان ابتدا اظهارات شاکی پرونده را مورد بررسی قرار دادند. مال باخته به افسر تحقیق پرونده‌اش گفت: «باماشین کار می‌کنم.

۲ مرد جوان را دیدم که کنار خیابان ایستاده بودند. چراغ دادم و آن‌ها دست بلند کردند و جلوی پایشان ترمز زدم. یکی از آن‌ها سرش را از شیشه داخل آورد و گفت که می‌خواهند به یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد بروند و کرایه بالایی هم پیشنهاد کرد. سوارشان کردم و وقتی به مقصد رسیدیم همان مرد از من خواست تا چند خیابان پایین‌تر پیاده‌شان کنم.

حواسم پرت بود که ناگهان یکی از مسافر‌ها چاقویی بیخ گلویم گذاشت و گفت که کنار بکشم. آن‌ها ماشین را می‌خواستند و من نمی‌خواستم که تنها سرمایه‌ام از چنگم برود برای همین مقاومت کردم که اسپری فلفل در چشمم پاشیدند. دنیا در برابرم تیره و تار شده بود و احساس می‌کردم یک دسته سوزن در چشمم فرو می‌کنند. خودرو را نگه داشتم و مدام چشم‌هایم را با دست می‌مالیدم تا شاید بتوانم سارقان را ببینم. آن‌ها از خودرو پیاده شدند و مرا به باد کتک گرفتند و بعد هم ماشینم را با خود بردند.»

چهره‌زنی سارقان سابقه‌دار

کارآگاهان پلیس در قدم بعدی تحقیقات خود با کمک مال‌باخته که چهره ۲ متهم را دیده بود، چهره فرضی آن‌ها را ترسیم کردند و با تطبیق آن با فهرست متهمان خود متوجه شدند که این افراد از مجرمان سابقه‌دار هستند.

تیم رسیدگی‌کننده به این پرونده با کنار هم قرار دادن پازل‌های به دست آمده از سرنخ‌های موجود، متهمان که هر ۲ برادر هستند را شناسایی کردند. تحقیقات پرونده ادامه داشت که چند پرونده سرقت خودرو مشابه این پرونده در حال رسیدگی در پلیس آگاهی گشوده شد.

در این پرونده‌ها هم متهمان ۲ نفر بودند که خود را به عنوان مسافر جا زده و با تهدید چاقو و اسپری فلفل خودروی آن‌ها را سرقت کرده بودند. تحقیقات پرونده از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس ادامه داشت تا اینکه منابع اطلاعاتی پلیس‌آگاهی خبر از مشاهده متهمان در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد دادند.

ضابطان قضایی به محض دریافت این خبر طی هماهنگی با مقام قضایی به سراغ این افراد رفتند و طی عملیاتی غافل‌گیرانه هر ۲ برادر سابقه‌دار را دستگیر کردند.

خودروی مسروقه راز متهمان را فاش کرد

متهمان دستگیر شده خیال همکاری با مجریان قانون را نداشتند و مدعی بودند که مرتکب هیچ‌گونه جرمی نشده‌اند، اما کشف اولین خودروی سرقتی از مخفیگاهشان، دروغ آن‌ها را برملا کرد.

متهمان اصلی پرونده در اعترافاتشان به پلیس گفتند: «خودمان را به عنوان مسافر جا زده و با پرداخت کرایه‌های بالا رانندگان خودرو‌های شخصی را به مناطق حاشیه شهر می‌کشاندیم و بعد با تهدید چاقو، ضرب و شتم و اسپری فلفل خودروهایشان را سرقت می‌کردیم»

متهم دیگر پرونده هم در برابر شواهد و ادله موجود لب به حقیقت گشود و ضمن ابراز پشیمانی از جرمش گفت: «بعد از پاشیدن اسپری فلفل در چشم راننده‌های بخت‌برگشته آن‌ها را در مناطق حاشیه شهر رها کرده و خودروشان را سرقت می‌کردیم.»

شناسایی ۴ مال‌باخته

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه صراحتا به سرقت‌های خشن خود اعتراف کرده و تاکنون ۴ مال‌باخته آن‌ها را شناسایی و شکایت خود را علیه این افراد تنظیم کرده‌اند.

سرهنگ جواد شفیع‌زاده ادامه داد: در ادامه تحقیقات این پرونده مأموران ما موفق به شناسایی یکی از همدستان ۲ برادر سارق شدند که هر ۳ بعد از تکمیل تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی به دادسرا منتقل شدند.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته همکارانم در پلیس آگاهی، تاکنون ۵ دستگاه خودروی سواری که به تازگی سرقت شده بود از مخفیگاه متهمان کشف شد و به پارکینگ انتقال یافت. تحقیقات برای شناسایی مالکان این خودرو‌ها ادامه دارد.

سرهنگ شفیع‌زاده تأکید کرد مجرمان بدانند که هیچ اقدامی از چشمان قانون مخفی نمی‌ماند و در صورت احراز جرم با فرد متخلف در چهار‌چوب قانون برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان از شهروندانی که به شیوه مشابه از آن‌ها سرقت شده است خواست به پلیس آگاهی مراجعه کنند و پیگیر شکایتشان شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

کدخبر: 560569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟