کلاهبرداری 10 میلیارد تومانی به بهانه فروش خودرو / پلیس تهران فاش کرد

به گزارش رکنا، سردار علی رضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در تشریح این خبر گفت: اواخر بهمن سال گذشته پرونده ای با ۳۰ شاکی برای رسیدگی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد . در این پرونده شاکی ها مدعی بودند برای خرید خودروی لیزینگی به یک شرکت مراجعه و با عقد قرارداد تحویل ۳۰ روزه خودرو، مبالغی از ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان به حساب شرکت واریز کرده بودند ولی پس از گذشت چند ماه خبری از تحویل خودرو نبوده و با مراجعه به شرکت متوجه می‌شوند سرشان کلاه رفته و شرکت و خودرویی درکارنیست.

بنابراین با شکایت به شعبه یک بازپرسی دادسرای ناحیه ۶ تهران خواهان رسیدگی به پرونده بودند.کارآگاهان با آغاز تحقیقات پلیسی دریافتند مدیر عامل شرکت با هویت جعلی در دو ناحیه شمال و شرق تهران دفتر لیزینگ خودرو تأسیس و با همکاری سایر همدستانش کلاهبرداری کرده‌اند.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم موفق شدند هویت واقعی سرکرده ۳۳ ساله باند را شناسایی کنند و در ادامه تحقیقات پلیسی دریافتند متهم سابقه دار بوده و ۲ فقره سابقه کلاهبرداری در سال های اخیر دارد و تحت تعقیب سایر مراجع قضائی به اتهام کلاهبرداری است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: بازپرس پرونده دستور دستگیری سرکرده باند و سایر اعضا را صادر کرد که در نهایت با انجام اقدامات ویژه پلیسی کارآگاهان مخفیگاه تبهکاران را در محدوده ولنجک شناسایی و روز سه شنبه در یک عملیات پیچیده پلیسی سرکرده باند به همراه ۶ همدستش دستگیر و به اداره چهاردهم انتقال یافتند متهمان به ۱۰۰ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟