به گزارش رکنا، سرهنگ حسن کیخا گفت: طی رصد و پایش روزانه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شخصی با ایجاد صفحه اینستاگرامی و انتشار اخبار دروغین و همسو با معاندان اقدام به توهین به مقدسات دینی و ائمه (ع) کرده و سعی در تحریف افکار عمومی داشته است.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی گرداننده صفحه مزبور آغاز و پس از بررسی‌های فنی او را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یکی از مناطق شهر زاهدان دستگیر کردند.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: متهم جوان در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت که قصد توهین به مقدسات را نداشته و صرفاً جهت خودنمایی و جمع کردن دنبال کننده این مطالب را از اینترنت کپی کرده است و خود اعتقادی به این پیام‌های غیر واقعی ندارد.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضائی عنوان کرد: کاربران اینترنتی باید دقت کنند که حتی باز نشر مطالب توهین آمیز و خلاف واقع نیز جرم محسوب شده و مجازات آن در قانون لحاظ شده است، لذا شهروندان باید دقت داشته باشند که ضمن هوشیاری نسبت به عدم باز‌نشر اینگونه مطالب، درصورت عضویت ناخواسته در گروه‌ها و کانال‌های مشکوک و منحرف به سرعت گروه را ترک کرده و آنرا به پلیس فتا گزارش دهند.

سرهنگ کیخا تصرح کرد: از شهروندان می‌خواهیم، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟