لو رفتن راز سرقت های حسن و فیروز در خانه های بالاشهر تهران

به گزارش رکنا، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان به بیش از ۴۰ فقره سرقت منزل به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده اظهار کرد: بیست و هشتم دی ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت منزل برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: شاکی با حضور در پایگاه اظهار کرد که ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح هنگامی که برای نماز صبح بیدار شدم دیدم اسباب و اثاثیه منزلم جابه جا شده که با بررسی بیشتر متوجه شدم برخی از اموال با ارزش از قبیل ۳۰۰ هزار دینار عراقی، ۳۰۰دلار، تعدادی البسه و تعدادی مدارک از جمله چند کارت عابر بانک به سرقت رفته است.

علیزاده ادامه داد : کارآگاهان در گام اول تحقیقات خود دریافتند سارقان حدود ساعت ۶ صبح از طریق دستگاه ATM از حساب شاکی مبلغ ۳۰ میلیون تومان به کارت‌های دیگری واریز و جابه جا کرده‌اند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان با پایش و تحقیقات میدانی، تصاویری از سارقان به دست آمد و مشخص شد سرقت توسط ۲ تن از مجرمان سابقه‌دار به نام های "حسن " و " فیروز " صورت گرفته است و اکنون به جرم سرقت و حمل مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

علیزاده با بیان اینکه با مشخص شدن هویت سارقان با هماهنگی‌های قضائی هر دو متهم برای انجام تحقیقات از زندان تحویل و به پایگاه هفتم انتقال یافتند، گفت: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته ضمن قبول سرقت از شاکی به چندین فقره سرقت از منازل و اماکن مختلف معترف و اعلام کردند افراد دیگری به نام‌های "حمید" ، "مرتضی "، " کریم "، " محمد" و " علی " با آنان در سرقت‌ها مشارکت داشته و یا مالخری کرده اند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: حسن که خود را سرکرده این باند معرفی کرد اظهار کرد که از بالکن‌ها یا پنجره‌های مشرف به خیابان و بدون حفاظ بالا رفته و اموال و اشیای با ارزش را سرقت می‌کردیم و برایشان مهم نبود که صاحب خانه در منزل هست یا خیر و پس از سرقت در مخفیگاه خود اموال را تقسیم کرده و هرکس سهم خود را بر می داشته است.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با توجه به اعتراف صریح حسن و فیروز، کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه هفتم متوجه شدند با یک تیم سرقت منزل و باند گسترده‌ای روبه رو هستند که با تلاش‌های شبانه روز و اخذ دستور قضائی مخفیگاه حمید و مرتضی را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی هر دو متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲۶ کیف مختلف و یک دستگاه تلویزیون کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه حمید و مرتضی در پایگاه هفتم به مشارکت در چندین فقره سرقت و مالخری معترف شدند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند با اجرای چند عملیات جداگانه کریم، محمد و علی را به اتهام مشارکت در سرقت‌های متعدد و مالخری دستگیر که آنها هم به ۲۵ فقره سرقت از منازل و اماکن در سطح تهران اعتراف کردند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس علیزاده خاطر نشان کرد: اعضای این باند به ۴۰ فقره سرقت منزل و اماکن در مناطق مختلفی از شهر تهران به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کرده اند و تاکنون با تلاش کارآگاهان ۳۰ مورد از محل‌های سرقت شناسایی شده است؛ متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559510 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟