7 مرد وقتی تهرانی ها خواب بودند نامرئی وارد خانه های می شدند! / همه شوکه شدند + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کاراگاه "حمدالله علیزاده" رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 28 دی ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت خانه برای رسیدگی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: شاکی با حضور در پایگاه اظهار داشت، ساعت 5:30 دقیقه صبح هنگامی که برای اقامه نماز صبح بیدار شدم دیدم اسباب و اثاثیه خانه ام جابجا شده که با بررسی بیشتر متوجه شدم برخی از اموال با ارزش از قبیل 300 هزار دینار عراقی، 300دلار، تعدادی لباس و تعدادی مدارک از جمله چند کارت عابر بانک به سرقت رفته است.

کارآگاه علیزاده در ادامه گفت: کارآگاهان در گام اول تحقیقات خود در یافتند، سارقان حدود ساعت 6 صبح از طریق دستگاه ATM از حساب شاکی مبلغ 30 میلیون تومان به کارت های دیگری واریز و جابجا کرده اند .

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: در ادامه تحقیقات کارآگاهان با پایش و تحقیقات میدانی، تصاویری از سارقان به دست آمد و مشخص شد سرقت توسط دو تن از مجرمان سابقه دار به نام های حسن و فیروز صورت گرفته است و اکنون به جرم سرقت و حمل مواد مخدر دستگیر و روانه زندان شده اند .

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه با مشخص شدن هویت سارقان با هماهنگی های قضائی هر دو متهم برای انجام تحقیقات از زندان تحویل و به پایگاه هفتم انتقال یافتند، گفت: متهمان در بازجویی های صورت گرفته ضمن قبول سرقت از شاکی به چندین فقره سرقت از منازل و اماکن مختلف معترف و اعلام داشتند افراد دیگری به نام های حمید ، مرتضی، کریم، محمد و علی با آنان در سرقت ها مشارکت داشته و یا مالخری کرده اند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: حسن که خود را سرکرده این باند معرفی کرد اظهار داشت از بالکن ها یا پنجره های مشرف به خیابان و بدون حفاظ بالا رفته و اموال و اشیای با ارزش را سرقت می کردیم و برایشان مهم نبود که صاحب خانه در منزل هست یا خیر و پس از سرقت در مخفیگاه خود اموال را تقسیم کرده و هرکس سهم خود را بر می داشته است .

سرهنگ علیزاده گفت: با توجه به اعتراف صریح حسن و فیروز کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه هفتم متوجه شدند با یک تیم سرقت منزل و باند گسترده ای روبرو هستند که با تلاش های شبانه روز و اخذ دستور قضائی مخفیگاه حمید و مرتضی را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی هر 2 متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان 26 کیف مختلف و یک دستگاه تلویزیون کشف شد.

رئیس پایگاه هفتم با اشاره به ینکه حمید و مرتضی در پایگاه هفتم به مشارکت در چندین فقره سرقت و مالخری معترف شدند، افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان موفق شدند با اجرای چند عملیات جداگانه کریم، محمد و علی را به اتهام مشارکت در سرقت های متعدد و مالخری دستگیر که آنها هم به 25 فقره سرقت از منازل و اماکن در سطح تهران اعتراف کردند .

وی ابراز خاطر نشان کرد: اعضای این باند به 40 فقره سرقت منزل و اماکن در مناطق مختلفی از شهر تهران به ارزش 20 میلیارد ریال اعتراف کرده اند و تاکنون با تلاش کارآگاهان 30 مورد از محل های سرقت شناسایی شده است و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 559016 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟