فیلم و گزارش تکاندهنده از جولان معتادان در روزهای کرونایی تهران / هیچ ارگانی اعتنایی ندارد
حجم ویدیو: 67.05M | مدت زمان ویدیو: 00:07:56

اخبار اختصاصی رکنا - کپی رایت

به گزارش اختصاصی خبرنگار رکنا، در این روزهای کرونایی که دولت و مسئولان با همه ناهماهنگی های پیش آمده اصرار بر ماندن مردم در خانه دارند کمپ های ترک اعتیاد بسته شده اند و معتادان متجاهر در سطح شهر پراکنده شده اند.

این معتادان که جایی برای زندگی ندارند به صورت انبوه در محل هایی پاتوق می کنند و شرایط را برای خانواده ها پرخطر می کنند.

کارتن خواب های رها شده در خیابان نه تنها باعث افزایش سرقت های خرد می شود بلکه می توانند در این شرایط خاص عامل شیوع کرونا ویروس در شهر باشند چرا که نه تنها از ماسک ، دستکش و مواد ضدعفونی کننده استفاده نمی کنند بلکه بیشتر آنها به صورت مشترک هم پیاله شده و مصرف مواد مخدر می کنند.

وقتی به سراغ این معتادان رها شده در سطح شهر رفتیم بیشتر آنها ادعا کردند که با توجه به شیوع کرونا، کمپ ها تعطیل شدند و برخی از کمپ ها نیز افرادی را پذیرش می کنند که خانواده هایشان پول های خوبی به آنها می دهند و شرایط بهتری از ما دارند.

معتادان

معتادان ضد کرونایی

این معتادان متجاهر که از این شرایط ناراضی هستند در خصوص کرونا ویروس می گویند که برخی رسانه ها اعلام کردند که آنها مبتلا به کروناویروس نمی شوند، این نکته در حالی هست که شاید این افراد کروناویروس نگیرند اما می توانند ناقل باشند و این ویروس را به دیگران منتقل کنند.

معتادان متجاهر افراد بیمار با شرایط خاص هستند که وقتی پای درددلشان بنشینید خودشان نیز از این شرایط راضی نیستند و تنها از روی تنهایی و اعتیادشان زندگی شان با گذشته متفاوت شده و تنها دغدغه شان تهیه مواد مخدر و مصرف آن است به صورتیکه زندگی شان به این مواد وابسته شده است و مواد مخدر برای آنها تصمیم گیری می کند و از خودشان دیگر اراده ای ندارند.

معتادان

مشکلات مردمی

یکی از راننده های شرکت اتوبوسرانی پایانه معین در خصوص مشکلات و خطرهایی که در کمین شان است به خبرنگار رکنا گفت: در این پایانه 600 راننده مشغول به کار هستند که روزانه 200 الی 300 مسافر را سوار بر اتوبوس می کنند و این در حالیکه است که هر یک از راننده ها با توجه به شرایطی که در این پایانه وجود دارد می توانند ناقل کروناویروس باشند.

وی افزود: این معتادان هر روز در این محل مشغول به مصرف مواد مخدر هستند و هیچ یک از مسئولان به این موضوع رسیدگی نمی کنند و من نمی دانم ما رانندگان چه گناهی کردیم که باید جانمان در با وجود این معتادان متجاهر در خطر باشد و در مرحله بعدی جان شهروندان و مسافران که سوار بر اتوبوس می شوند در خطر است.

این راننده ادامه داد: از شهرداری و مسئولان تقاضا داریم که یک محلی برای این افراد طراحی کنند و آنها را سازماندهی کنند تا مردم در امان باشند.

یکی از مسئولان کانون فرهنگی و تربیتی در جنوب منطقه 11 تهران نیز به خبرنگار رکنا گفت: با توجه به تجمع و پاتوق شدن کارتن خواب ها و معتادان متجاهر در این منطقه باعث شده تا خانواده ها فرزندانشان را به این کانون نیاورند.

معتادان متجاهر

این افراد که درگیر بیماری اعتیاد هستند از روی تنهایی و نداشتن هیچ حمایتی به خیابان ها پناه آوردند و زندگی شان با دیگر مردم جامعه متفاوت است و چرخه دوستی و رابطه شان در همان دوستان افیونی است و با جمع کردن ضایعات یا بزهکاری های کوچک تنها هزینه اعتیاد روزانه شان را تامین می کنند و برنامه شان از زندگی فقط به دست آوردن مواد مخدر روزانه شان است تا در خماری اعتیادشان روز را شب کنند.

معتادان متجاهر برای سلامت شهری و مردم می توانند خطرساز باشند چرا که این افراد مبتلا به برخی از بیماری های خاص هستند که قابل انتقال است یا برای تامین هزینه اعتیادشان دست به انواع جرائم می زنند و در ادامه تجمع آنها در خیابان های مختلف ظاهر شهر را نیز برهم می زند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557215 ویرایش خبر
لینک کپی شد
حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟