مرد پلید در روزهای کرونایی ویزای اروپا می داد! / پلیس تهران فاش کرد + عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه "بهزاد اختیاری" رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: 6 فروردین ماه گزارش های متعدد مردمی به این پایگاه ارجاع شد که حکایت از آن داشت، شخصی از تعدادی شهروندان با وعده اعزام به خارج کشور و اخذ ویزا مبالغ قابل توجهی دریافت و آنان را مورد کلاهبرداری قرار داده و متواری شده است.

وی افزود: بلافاصله کارآگاهان تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند متهم دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه کلاهبرداری و تحت تعقیب پلیس آگاهی شهرستان های غربی کشور می باشد و با استعلامات صورت گرفته مشخص شد وی در دو دادسرای دیگر تهران نیز دارای پرونده اتهامی در حال رسیدگی دارد.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: پس از تجمیع اطلاعات به دست آمده کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی دستور دستگیری کلاهبردار را اخذ و با شناسایی مخفیگاه وی در محدوده بلوار کشاورز در یک عملیات پلیسی موفق شدند متهم را در هشتم فروردین ماه دستگیر کنند.

این مقام پلیسی اضافه کرد: در بازرسی از منزل متهم 6 جلد گذرنامه ایرانی و 2 جلد گذرنامه عراقی کشف و اموال کشف شده به همراه متهم به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ اختیاری گفت: متهم پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی در بازجویی ها به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کرد، قبلا در دفتر مسافرتی برادرش در غرب کشور فعالیت داشته و در تهران به صورت حضوری از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی گفت: تاکنون 5 شاکی به پایگاه ششم آگاهی مراجعه کرده و طرح شکایت کرده اند و حدود 90 شاکی نیز در شهرستان های غربی کشور شناسایی شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مهم بالغ بر 10 میلیارد ریال از مالباختگان کلاهبرداری کرده است، گفت: متهم با صدور قرار وثیقه روانه زندان شده است و اقدامات پلیسی برای شناسایی سایر مالباختگان و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟