سرقت میلیاردی از خانه مرد بیمار در روزهای کرونایی مشهد

به گزارش رکنا، سردار " محمدکاظم تقوی" ‌در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی طلا،‌ وجه نقد و ... از گاوصندوق خانه مسکونی اش دستورات لازم برای پی گیری سریع پرونده صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد وارد عمل شدند و بررسی های اولیه آنها حاکی از آن بود که سرقت از خانه مسکونی بدون هیچ گونه آثار تخریب بر روی قفل و بدنه گاوصندوق اتفاق افتاده است و این فرضیه سرقت توسط فردی که به محل رفت و آمد و آشنایی کامل داشته است را قوت بخشید.

سردار تقوی گفت: تحقیقات بعدی پلیس قطعات پازل پی گیری پرونده را یکی پس از دیگری پشت سرهم قرار داد و با توجه به بیماری همسرش شاکی مشخص شد اقوام و آشنایان رفت و آمد جندانی با این خانواده نداشته اند و از سوی دیگر صاحب خانه برای انجام کار های خانه و پرستاری همسر بیمارش، 2 کارگر نظافتی و یک پرستار استخدام کرده که این افراد به خانه مذکور در رفت و آمد بوده اند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: دو کارگر و پرستار خانه به عنوان مظنون به پلیس آگاهی هدایت و تحقیقات از آنها آغاز شد اما اظهارات این افراد نیز گره ای از حل مشکل باز نکرد.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی با دقت نظر بیشتری تحقیقات خود را ادامه دادند و بررسی های علمی آنها نشان داد شاکی در اتاق همسرش یک دسته کلید از تمامی قفل ها و گاو صندوق مخفی کرده و پرستار هر روز 12 ساعت در اتاق مذکور به سر می برده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:‌ بررسی های کارشناسان با زیر نظر گرفتن فرد مظنون ادامه یافت و در بازجویی به عمل آمده از وی، او نتوانست به پراکندگویی های خود ادامه دهد و اعتراف کرد با مشاهده دسته کلید وسوسه شده و اقدام به سرقت 10 میلیارد ریال طلاجات و وجوه نقد از داخل گاو صندوق کردهاست.

سردار تقوی با اعلام اینکه متهم به مراجع قضائی معرفی و بنا به احکام صادره روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی جا و دسترسی افراد به کلید های ساختمان و اسناد و مدارک پرهیز کنند و به خصوص افرادی که در خانه خود وسایل باارزش و گران قیمت دارند نسبت به نصب دوربین های کنترلی و تجهیزات بازدارنده از سرقت ها توجه بیشتری داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556495 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟