چاقوکشی کرونایی برای صاحبخانه پر دردسر مشهدی

به گزارش رکنا، «خانه به‌هم‌ریخته بود و سارقان هرچه را به دستشان رسیده بود با خود برداشته و برده بودند. از موتورسیکلت پسرم گرفته تا ظرف و ظروف آشپزخانه را سرقت کرده بودند. ظاهرا می‌دانستند سفر هستیم. ۱۰۰ بار خودم را لعن و نفرین کردم که کاش به این مسافرت نمی‌رفتم.

همسرم موضوع را به ۱۱۰ اطلاع داد و طبق توصیه‌های پلیس، قرار شد به هیچ وسیله‌ای دست نزنیم تا اگر سرنخ یا مدرکی از سارقان وجود دارد از بین نرود.»

«زمانی نگذشت که یک تیم از کلانتری شیرازی به خانه آمدند و شروع به نمونه‌برداری اثر‌انگشت از روی برخی از ظروف و لوازم کردند. از ظواهر امر پیدا بود متهمان چند نفر بوده و از اینکه ما به سفر رفته‌ایم هم خبر داشته‌اند. به هر حال، تحقیقات و بررسی‌های اولیه پلیس تمام شد و پرونده سرقت تشکیل گردید.»

«فردای آن روز با پسرم مشغول تمیزکاری این بازار شام بودم که متوجه شدم درب حیاط باز شد و ۲ مرد غریبه وارد خانه شدند. موتور پسرم که به‌تازگی سرقت شده بود در اختیار یکی از آن‌ها بود. در همان لحظه، بدون اینکه حساسیتی ایجاد کنم موضوع را به پلیس گزارش کردم. احتمال می‌دادم این مردان غریبه همان سارقانی باشند که شب گذشته به خانه‌ام دستبرد زده بودند.

قرار شد با پسرم راه فرارشان را سد کنیم تا پلیس از راه برسد و دستگیرشان کند. آن‌ها با این خیال که هنوز خانه خالی است می‌خواستند وارد اتاق شوند که شستشان خبردار شد ما داخل خانه هستیم. نمی‌خواستم سارقان از چنگم بگریزند. برای همین به حیاط رفتم و در را بستم. یکی از آن‌ها از دیوار بالا رفت و بعد هم فرار کرد، اما همدستش در چنگ من و پسرم قرار داشت. او نمی‌خواست بازنده این بازی باشد. برای همین، به رویمان چاقو کشید. در همین لحظه پلیس از راه رسید و مرد جوان را دستگیر کرد.»

بی‌سرپناه هستم

با دستگیری متهم پرونده، تحقیقات پلیسی از این مرد جوان که به مواد مخدر اعتیاد دارد آغاز شد. این فرد در ابتدا حاضر نبود با مأموران همکاری کند و از موضوع سرقت اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد، اما موتورسیکلت پسر صاحبخانه رشته اعترافات کذبش را گسست و دست او را برای قانون رو کرد.

مرد جوان که دیگر راهی جز بیان حقیقت نداشت به سرقت شب گذشته از خانه شاکی پرونده با همدستی برادرش اعتراف کرد. او در اظهاراتش به پلیس گفت: «۳ سال است که بی‌جاومکان هستم. خانه‌ای را با چند نفر از دوستانم که آن‌ها هم اعتیاد دارند شبی ۱۵ هزار تومان اجاره کرده‌ایم و همان‌جا محل زندگی‌مان شده است.

یکی از همدستانم آمار خانه شاکی را داد و گفت که اهالی‌اش به سفر رفته‌اند. ما هم به خانه شاکی رفتیم و ضمن سرقت یک موتورسیکلت، هرچه لوازم قیمتی داشت با خود بردیم. روز بعد قرار شد با دوستم به همراه یک وانت به خانه شاکی برویم و لوازم باقی‌مانده را هم سرقت کنیم که صاحبخانه و پسرش مچمان را گرفتند.»

تیم بررسی‌کننده این پرونده با کسب دیگر اطلاعات، به سراغ مخفیگاه متهم که خانه‌ای قدیمی بود رفتند و در بازرسی از این ملک مسکونی، مقدار زیادی لوازم خانگی، ظروف آشپزخانه و آلات استعمال مواد مخدر کشف کردند.

با همکاری متهم دستگیرشده، مأموران دایره تجسس کلانتری شیرازی به سراغ برادر او در منطقه پورسینای مشهد رفتند و این فرد را هم در مخفیگاهش دستگیر کردند. مجریان قانون در بازرسی از دومین مخفیگاه متهمان، ضمن کشف لوازم منزل مسروقه، یک دستگاه ال‌سی‌دی سرقتی را نیز کشف و ضبط کردند.

توقیف وانت سارقان

طبق اعلام رئیس پلیس مشهد، ۲ متهم پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه و اقرار به جرمشان، برای ادامه مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند و پیگیری‌های ضابطین قضایی برای شناسایی دیگر همدستان این سارقان ادامه دارد.

به گفته سرهنگ عباس صارمی ساداتی، در این عملیات یک دستگاه خودرو وانت توقیف و با دستور قضایی روانه پارکینگ شد. متهمان در اظهارات خود مدعی شده‌اند در ایام نوروز خانه‌هایی را که اهالی آن به هر دلیل حضور نداشته‌اند شناسایی و نقشه سرقت خود را عملی می‌کرده‌اند. سرقت از مغازه‌ها نیز دیگر اقدام مجرمانه این گروه سارق بوده است. تحقیقات پلیس برای شناسایی تعداد سرقت‌های انجام‌شده به دست متهمان این پرونده ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

 

 

کدخبر: 556438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟