بازداشت عامل یک اقدام پلید در اصفهان

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا اصفهان گفت:فردی که با انتشار مطالب کذب و دروغ و غیراخلاقی در یکی از شبکه‌های اجتماعی علیه یکی از شهروندان باعث آبروریزی وی شده بود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی اقدام به درج مطالب توهین و افترا علیه او نموده و این امر موجب هتک حیثیت و تشویش اذعان عمومی علیه او گردیده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: بررسی کانال مربوطه که اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز نموده بود حاکی از آن داشت که متهم مدیر آن کانال با بیش از ۵۰۰۰ نفر بوده و علاوه بر درج مطالب توهین آمیز علیه شاکی در آنجا مطالب و تصاویر غیراخلاقی نیز درج کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی ضمن شناسایی متهم به هویت (رضا.ع ) ساکن اصفهان ، وی دستگیر شد و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به جرم خود اقرار کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی اعلام کرده است ، به شهروندان پایان توصیه کرد: مطابق ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی اکاذیبی را علیه شهروندان منتشر نماید افزون بر اعاده حیثیت به حبس از سه ماه تا ۲ سال و جزای نقدی محکوم می‌گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟